سیستم پلاک خوان ابری برای چه کسانی مناسب است؟

پردازش تصویر ابری برای مکان‌هایی مناسب است که زمان بازگشت نتایج، امری ضروری و حیاتی نباشد؛ به عنوان مثال هنگام جمع آوری اطلاعات مربوط به ترافیک یا رجیستر کردن وسایل نقلیه در یک پروژه اکسس کنترل بدون مرز. به عبارت دیگر اگر نتایج فوری و آنی مبتنی بر سیستم پلاک خوان هوشمند بخواهید، مانند باز کردن گیت یا بالا رفتن مانع افقی، یک راهکار داخل سیستم می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اما کاربردهای متعددی وجود دارد که در آن چنین سیستم‌هایی مورد نیاز نیست و اینجا است که سیستم پلاک خوان ابری، مفیدتر خواهد بود. سیستم پلاک خوان راهی به سوی شهر هوشمند و دستگاه‌های IOT می‌باشد.
در این مطلب، به بررسی اجمالی مصرف کنندگان اصلی سیستم پلاک خوان ابری می‌پردازیم. لازم به ذکر است که این مطلب، فهرست کاملی نیست؛ چرا که پیشرفت مداوم فناوری، مصرف کنندگان این حوزه را روز به روز افزایش می‌دهد. همچنین مشتریان باید الزامات اصلی هنگام نصب و راه اندازی راهکارهای پلاک خوان را مد نظر قرار دهند تا از این سیستم، در حوزه حفاظت تصویر و حفاظت هوشمند بهترین بهره را ببرند.

سیستم پلاک خوان در حمل و نقل هوشمند ( ITS )

هر سیستم حمل و نقل هوشمندی به مسئولان این امکان را می دهد تا فرآیند مدیریت ترافیک را در شهر به صورت اتوماتیک انجام دهند و این فرآیند را هوشمندتر و کارآمدتر می سازد. سیستم پلاک خوان، نقش مهمی در ITS ایفا می کند، به ویژه در کنترل سرعت و نظارت بر پیروی از قوانین. از آنجا که این موارد کاربری، نیازمند انجام اقدامات فوری مربوط به خواندن پلاک خودروها نیست، زیرساخت های مبتنی بر ابر که هزینه ها را در سیستم دوربین های مداربسته به حداقل می رسانند، می توانند گزینه مناسب و ایده آلی باشند.


بیشتر بخوانید: شهر هوشمند (Smart City)


عوارضی بزرگراه ها و پل ها

سیستم پلاک خوان می‌تواند مدیریت ترافیک بزرگراه‌ها را آسان‌تر کند. اگر کسب و کارتان نیازمند جمع آوری عوارض در بزرگراه‌ها، پل‌ها و معابر دیگر بدون استفاده از مانع است، سیستم پلاک خوان مبتنی بر ابر می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. حتی هنگامی که وسایل نقلیه از گیت‌های عوارضی عبور می‌کنند، پرداخت‌ها می‌توانند از سیستم پلاک خوان خودکاری صورت گیرند که بر روی ابر پردازش می‌شوند. چنین سیستمی به جلوگیری از ایجاد لاین های غیر ضروری یا تجمع در صف اخذ عوارضی کمک می‌کند و سیستم اخذ عوارض را سرعت می‌بخشد.

پارک کردن با خدمات پرداخت با پلاک

اگر پارکینگ دارای گیت ورود دارید، مشتریان می‌توانند پرداخت‌های مربوط به جای پارک خود را با استفاده از کیف پول‌هایی انجام دهند که به شماره پلاک خودرویشان پیوست شده است. یک راهکار پلاک خوان خودکار که شماره پلاک را تشخیص می‌دهد می‌تواند پرداخت را از کیف پول متصل به شماره پلاکتان انجام دهد. این روش همچنین می‌تواند برای مشاغل دیگری نظیر کارواش و تعمیرگاه‌های اتومبیل نیز مناسب باشد.

سیستم پلاک خوان در نیروهای پلیس و گشت

مسئولان اجرای قانون و نیروهای پلیس گاهی اوقات بر اساس یک شماره پلاک، به دنبال اتومبیل های سرقت شده یا مجرمینی می گردند که سوار اتومبیل هستند. در چنین شرایطی، این سیستم باید ویدئوهای حاصل از چند دوربین را جستجو کند. یک راهکار ابری این کار را مقدور می سازد؛ زیرا به دوربین های مستقل محدود نیست. این کاربرد در اماکن عمومی، پارکینگ مراکز خرید، دانشکده ها و غیره، کاربردی خواهد بود.

تبلیغات بیرون از خانه

یک راهکار پلاک خوان مبتنی بر ابر می تواند به مشاغل در ارائه خدمات مناسب به مشتریانشان کمک کند. این سیستم بر اساس خواندن پلاک خودروها، می تواند مشتری را تشخیص دهد که در عوض فرآیند شخصی سازی و سفارشی سازی را به صورت اتوماتیک انجام می دهد. یک نمونه عالی از این کاربرد، در تبلیغات بیرون از خانه است، همراه با جمعیت شناسی موقعیتی بر اساس پلاک خوان و دسته بندی وسایل نقلیه. این کار با خودکار سازی برنامه های تشریفاتی در سیستم قابل استفاده است و پس از تشخیص مشتری، خدمات ویژه ای در هر برنامه ارائه می کند.

گسترش شهر هوشمند و نیاز به ITS

با توجه به اینکه دولت‌ها در سراسر جهان در حال گسترش مفهوم شهر هوشمند هستند، استفاده از ابر نیز به صورت یکپارچه در راهکارهای مختلف، اجتناب ناپذیر شده است. استفاده از سیستم پلاک خوان مبتنی بر ابر به مسئولین کنترل بیشتری روی خدماتی نظیر برقراری نظم و امنیت می‌دهد. البته کاربردهایی نیز وجود دارد که در آنها یک سیستم مبتنی بر ابر امکان پذیر نیست و بسیاری از کشورها، با چالش‌هایی مانند نبود قابلیت اتصال پایدار به شبکه دست و پنجه نرم می‌کنند. اما اگر چنین مشکلاتی مدیریت شود، راهکار پلاک خوان مبتنی بر ابر مزایای بی شماری در پی خواهد داشت.

منبع: مجله دنیای حفاظت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.