“تحول دیجیتال” به چه معناست؟

تحول دیجیتال به معنای استفاده از فناوری دیجیتال برای تغییر یا ایجاد مدل‌های تجاری کاملاً جدید است. تحول دیجیتال می‌تواند راهی برای کارآمدتر کردن فرآیندهای تجاری، بهبود تجربه مشتری یا تغییر پیشنهادهای محصول به طور کلی باشد.
روشی را که یک تجارت اشتراک ماشین مانند Uber یا Lyft صنعت تاکسیرانی را تغییر داده در نظر بگیرید. این شرکت‌ها به سادگی کسب و کار تاکسی را “مختل” نکردند. در عوض آنها تجارت تاکسی را در اختیار گرفتند و آن را با استفاده از فناوری‌های دیجیتالی که در زمان توسعه صنعت تاکسی در دسترس نبودند، تغییر شکل دادند.
در گذشته، یک وسیله نقلیه به روش دیداری یا فیزیکی – وقتی که با رنگ زرد رنگ آمیزی شده یا تابلویی به قسمت بالای وسیله نقلیه متصل شده بود، نشان می‌داد که برای کرایه در دسترس است. این شرکت‌های جدید اشتراک ماشین دریافتند که نشانگر موجود برای کرایه می‌تواند به جای فیزیکی، دیجیتال باشد: یک اعلان در یک برنامه، نه یک سایه رنگ جدید. آنها همچنین فرایند صدا زدن یک ماشین را نیز تغییر دادند: به جای فرآیند فیزیکی تکان دادن دست یا درخواست کمک از یک پیشخدمت، مصرف کنندگان می‌توانند از اینترنت برای درخواست دیجیتالی برای یک سواری استفاده کنند. مشاغل همچنین می‌توانند با استفاده از فناوری دیجیتال، پشت صحنه‌ی روش‌های مدل‌های تجاری خود را بیشتر تغییر دهند تا کارآمدتر بوده و بیشتر مورد توجه مشتری قرار بگیرند.

چرا تحول دیجیتال ضروری است؟

بسیاری از فعالیت‌های تجاری را می‌توان با استفاده از ادغام فن آوری دیجیتال پیشرفته‌تر به منظور حذف فرآیندهای دستی، ارتقا داد و یا میزان کارآیی آن را بالاتر برد. هیچ حسابداری ترجیح نمی‌دهد به جای صفحه رایانه‌ای به دفتر و قلم و جوهر برگردد. به همین ترتیب، بسیاری از شرکت‌ها دریافتند که رایانش ابری باعث کارآیی و پاسخگویی بیشتر تجارت آنها می‌شود. و بسیاری از توسعه دهندگان دریافتند که وقتی از معماری بدون سرور استفاده می‌کنند می‌توانند برنامه‌ها را با کیفیت بیشتری توسعه دهند.


بیشتر بخوانید: Cloud Storage چیست؟


چگونه مشاغل باید به تحول دیجیتال نزدیک شوند؟

اول و مهم‌ترین کار این است که مشاغل باید تعیین کنند اهداف تجاری برای فرآیند تحول دیجیتال چیست. باید اهداف مشخصی وجود داشته باشد: چه این پیشرفت در روند کار باشد، چه تجارب بهبود یافته‌ی مشتری، انتشار خطوط تولید جدید یا اهداف دیگر.
تحول دیجیتال به یک تعهد طولانی مدت نیاز دارد. این شامل تغییرات عمیق است، بنابراین به طور معمول یک روند کوتاه مدت نیست. مشاغل نباید به دنبال آن باشند تا از این طریق یک راه حل سریع داشته باشند.
سرانجام، مشاغل باید اطمینان حاصل کنند که فناوری دیجیتالی که آنها پیاده سازی می‌کنند مقیاس پذیر است و با رشد شرکت رشد خواهد کرد. حرکت به سمت سخت افزارهای داخلی و سرورهای مدیریت شده داخلی احتمالاً مقیاس پذیر نیست، زیرا سخت افزارهای داخلی بنا به تقاضا افزایش نمی‌یابد و مدیریت اضافی سرور به پرسنل بیشتری نیاز دارد.

آیا تحول دیجیتال نیاز به انتقال ابری دارد؟

رایانش ابری مزایای زیادی نسبت به فناوری پشته‌های قدیمی دارد و بنابراین بسیاری از مشاغل طی تحول دیجیتال خود دست کم تا حدی به ابر منتقل می‌شوند. در حقیقت، برای برخی از مشاغل، انتقال ابر، بخش اصلی تغییر شکل دیجیتالی آنهاست. با این حال، برخی از مشاغل می‌توانند بدون اینکه به سمت رایانش ابری بروند، به صورت دیجیتالی تغییر شکل دهند. دلایل تجاری خوبی برای انتقال به فضای ابری وجود دارد: هزینه‌های پایین‌تر، انعطاف پذیری بیشتر، قابلیت اطمینان بیشتر، مقیاس پذیری بیشتر و غیره. روش صحیح این است که ببینیم یک کسب و کار در این مسیر چه چیزی می‌تواند به‌دست آورد، نه فقط به این دلیل که بیشتر شرکت‌ها این کار را می‌کنند انتقال ابری صورت پذیرد. با استفاده از این روش، به جای انتقال غیر سازمان یافته مملو از shadow IT و فرایندهای اضافی، یک حرکت هوشمندانه و کاملاً منظم به سمت رایانش ابری تضمین می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.