میکرو اینورتر خورشیدی چیست؟

میکرو اینورتر خورشیدی برق DC را به برق AC تبدیل می‌کند. میکرو اینورتر خورشیدی مستقیماً جریان را از پنل های خورشیدی به جریان متناوب تبدیل می‌کنند. نصب میکرو اینورتر ساده‌تر و سریع‌تر از سیستم اینورتر مرکزی می‌باشد که با میکرو اینورتر می‌توان آن را گسترش داد و این کار بدون احتیاج به جایگزینی اینورتر مرکزی است.

میکرو اینورتر خورشیدی چگونه کار می‌کند؟

صفحات خورشیدی آفتاب را جذب می‌کنند و آن را به برق DC(جریان مستقیم)تبدیل می‌کنند. در زیر هر پنل خورشیدی، یک میکرو اینورتر خورشیدی که مبدل برق DC را به جریان متناوب (AC) تبدیل می‌کند وجود دارد. میکرو-اینورترها در تقابل هستند با انواع رشته‌ای مرسوم و اینورترهای خورشیدی مرکزی که در آن‌ها، یک اینورتر به چندین پنل خورشیدی متصل شده است. خروجی چندین میکرو-اینورتر می‌توانند با هم ترکیب شوند و اغلب برای تغذیه به شبکه برق متصل گردد.
میکرو اینورتر ها یکی از تجهیزاتی هستند که خیلی از مشکلات سیستم‌های خورشیدی را برطرف می‌سازند. میکرو-اینورترها نسبت به اینورترهای قدیمی‌تر مرسوم، چندین مزیت دارند. مزیت اصلی آنها این است که پنل‌ها را به صورت الکتریکی از هم ایزوله و مجزا می‌کنند؛ بنابراین وجود مقدار کمی سایه، گرد و خاک یا برف روی هر ماژول خورشیدی، یا حتی خرابی کامل آن، خروجی کل آرایه را یک باره و بدون تناسب کاهش نمی‌دهد. یکی دیگر از مزایای میکرو اینورتر برطرف کردن مشکلات اتلاف انرژی در مسیر انتقال انرژی از پنل تا اینورتر مرکزی می‌باشد.

میکرو اینورتر خورشیدی چگونه کار می‌کند

 

سیستم‌های میکرو اینورتر همچنین هیچ نقطه شکستی ندارند، که در یک سیستم بزرگ با پنل های مختلف بسیار مهم است. این به این معنی است که بر خلاف سیستم‌های اینورتر رشته‌ای، اگر یک پنل یا اینورتر کوچک دارای یک خطای جدی باشد، در بقیه سیستم تأثیری نخواهد داشت.

عیب اساسی میکرو-اینورتر این است که نسبت به توان معادل یک اینورتر مرکزی، هزینه اولیه تجهیزات بالاتری دارد. دلیل این امر این است که هر اینورتر باید در همسایگی پنل نصب شود (معمولاً در سقف) که این امر نگهداری آنها را سخت‌تر کرده و جابجایی و برداشتن آنها را پرهزینه‌تر می‌کند. یک میکرو-اینورتر اغلب طول عمر بیشتری نسبت به اینورتر مرکزی دارد که نیاز به جایگزینی آن در طی طول عمر پنل های خورشیدی وجود دارد؛ بنابراین عیب مالی در ابتدا، ممکن است در طول عمر بیشتر تبدیل به یک مزیت شود.


بیشتر بخوانید: پنل دو طرفه خورشیدی چیست؟


آقای Jan Dominguez مهندس ارشد پشتیبانی فروش و آقای Carlos Zarate مدیر آموزش کمپانی آل جی (آمریکا) پنل خورشیدی جدید NeON R ACe خود را معرفی کرده‌اند. کمپانی LG یکی از تولیدکنندگان پنل‌های خورشیدی فتوولتاییک است که در زمینه توسعه فن‌آوری و ارائه محصول باکیفیت، همواره پیشگام بوده است.

 

پنل خورشیدی جدید کمپانی آل جی با یکپارچه شدن با میکرواینورتر قادر است بدون افزودن هیچ تجهیز اضافه‌ای برق AC تولید کند. با نصب آسان و پیچیدگی اندک، پنل‌های خورشیدی NeON R ACe برای استفاده در سامانه‌های خورشیدی فتوولتاییک پشت‌بامی بسیار مناسب هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.