ویژگی های اتاق مانیتورینگ استاندارد چیست؟

تاکنون در مورد اتاق کنترل و نحوه طراحی اتاق مانیتورینگ صحبت نموده‌ایم در این مطلب به بررسی ویژگی های اتاق مانیتورینگ استاندارد خواهیم پرداخت. هنگام تأمل در مورد اتاق مانیتورینگ (اتاق کنترل)، انتخاب فناوری، فروشنده و ادغام کننده بسیار مهم است.

با این حال ، جنبه های زیر نیز باید در نظر گرفته شود:

ادغام یکپارچه AV و IT

همگرایی سمعی و بصری (AV) و فناوری اطلاعات در حال حاضر در بسیاری از راه حل‌های اتاق کنترل مشهود است. به دنبال متخصصانی باشید که از فناوری‌های IT / IP به عنوان راهی برای اتصال AV و اجزای اتاق سرور، تلفیق اطلاعات برای همکاری و تسهیل عملیات پاسخگو و دستورات مهم استفاده کنند. راه حل‌های ارائه شده باید مقیاس پذیری نامحدود را فراهم کنند، از فضا به طور مؤثر استفاده کنند و شامل معماری قابل استفاده مجدد باشند. این راه حل همچنین باید امکان مدیریت پیشرفته و تعامل کل سیستم را فراهم کند و بتواند از زیرساخت‌ها و تجهیزات موجود یا حداقل ابزارهای ادغام با سیستم‌های متفاوت بهره ببرد.

رویکرد ارگونومیک

راه حل‌های اتاق مانیتورینگ باید برای ادغام در محیط‌های متمرکز بر اپراتور طراحی شوند که ریسک خطای انسانی را به حداقل و عملکرد و کارایی را به حداکثر برسانند. به عنوان مثال، راه حل‌های over IP اجازه می‌دهد اپراتورها از دستگاه‌ها جدا شوند، در حالی که دسترسی ایمن و از راه دور آسان شده و دسکتاپ ها و سرورها بدون به هم ریختگی و به صورت مرکزی قابل کنترل هستند. رابط کاربر گرافیکی با قابلیت پیمایش آسان برای پیکربندی و کار بصری راحت باید استاندارد باشد.

برتری بصری

این مطلب درباره این این نیست که ظاهر بیرونی یک محصول زیبا باشد (هرچند که این همیشه خوب است)، بلکه قابلیت‌های ترکیب دهنده باید در درجه‌ی اول قرار بگیرد. برای همکاری در استقرارهای سنگین، به دنبال راه حل‌هایی باشید که کیفیت تصویر با کارایی بالا را برای نمایش چندین ویدئو وال فراهم می‌کنند. اطلاعات و جزئیات بصری یکپارچه در رزولوشن‌های K4 امکان نظارت پیرامونی دقیق‌تر، همکاری تماسی و پاسخ‌های مناسب برای موقعیت‌هایی را فراهم می‌کند که تعداد آنها به طور مداوم افزایش می‌یابد، مکانیسم‌های تأیید اعتبار و برنامه‌هایی برای کنترل دارند.

 

امنیت و قابلیت اطمینان

امنیت و قابلیت اطمینان

راه حل ها باید دسترسی ایمن و مطمئن به هر سیستمی را در چندین حوزه امنیتی به طور شبانه روزی فراهم کنند. سطوح اختیار قابل تنظیم، ارتباطات  و ورود به سیستم رمزگذاری شده، رمزگذاری داده های رسانه های مجازی و پشتیبانی حیاتی سریع از کار افتادن / بک آپ برای سیستم ها و عملیات، از محل و خارج از محل تعیین شده، باید موجود و در دسترس باشد.

استقرار و مدیریت انعطاف پذیر

راه حل‌ها باید به راحتی، از راه دور یا در محل در کل زیرساخت‌های فناوری اطلاعات کاربران نهایی کنترل و مدیریت شوند. ویژگی‌های پیشنهادی شامل تصدیق انعطاف پذیر، دسترسی ایمن و پاسخ سریع است.
به طور کلی، به دنبال مجری بروید که پیچیدگی روزافزون نیازهای اتاق مانیتورینگ را درک کند و طراحی و ساخت آن را با هدف افزایش امنیت و بهبود کارایی اپراتور در اتاق کنترل فراهم نماید. علاوه بر این، با ایجاد یک محیط اتاق مانیتورینگ هوشمند، ایمن و مشارکتی، سیستم‌های مأموریتی مهم بلادرنگ با توانایی مدیریت موقعیت‌های اضطراری مهم مأموریتی از هر مکانی قابل دسترسی خواهند بود.


بیشتر بخوانید: اتاق مانیتورینگ چیست؟


ملاحظات مجریان

بررسی تحولات فناوری زیرساخت‌های اتاق مانیتورینگ، مانند رفتن به سوی ویدیوی دیجیتال و پیشرفت در دستگاه‌های محاسباتی، از نظر ترکیب همه این نیازها برای ارائه نمایش انعطاف پذیر، دسترسی کاربر، حفاظت تصویری مناسب و نظارت تصویری مداوم اغلب می‌تواند پیچیدگی زیادی داشته باشد. پیاده سازی راه حل‌ها در اتاق‌های کنترل نیاز به دانش صحیح در مورد پیشرفت‌های فعلی و آتی نه تنها در زمینه‌ی اتصال به شبکه و مدیریت چندین سیستم IT دارد، بلکه همچنین در مورد چگونگی ادغام سیستم‌های کنترل / عملیات و سیستم‌های سمعی- بصری رایانه برای در دسترس بودن محتوای اصلی مربوط به تصمیم گیری در فضاهای دور افتاده می‌تواند این نیاز را تأمین کند.


بیشتر بخوانید: پهپاد حفاظتی و نقش آن در حفاظت هوشمند


از آنجا که اتاق‌های مانیتورینگ یک محیط پر سرعت و پر فشار با تعداد بی شماری از چالش‌های فناوری هستند، پاسخگویی مؤثر به این چالش‌ها به سطح خاصی از تخصص فنی نیاز دارد.ادغام کننده‌های سیستم لازم است بسیاری از جنبه‌های مختلف را در نظر بگیرند – اجزای راه حل باید مطمئن، با کیفیت و ایمن ساخته شوند – اما در کنار کیفیت ساخت، خود راه حل‌ها علاوه بر تضمین امنیت شبکه، بهبود گردش کار اپراتورها، فراهم کردن حفاظت هوشمند و پایش تصویری باید از زیرساخت‌های مقاوم در برابر آینده و حفاظت از سرمایه گذاری نیز بهره مند شوند.
آنچه مورد نیاز است آن دسته از راه حل‌های اتاق مانیتورینگ است که یک سیستم همکاری توزیع شده شبکه‌ای را ارائه می‌دهد که پیچیدگی‌های توزیع سیگنال، اتصال هر دو سرورهای فیزیکی و مجازی، تجسم داده‌ها، ویدئو وال‌های حرفه‌ای، گردش کارهای بصری و کنترل‌های اپراتور را در نظر می‌گیرد. این‌ها همه ویژگی های اتاق مانیتورینگ استاندارد به شمار می‌آیند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.