پارکینگ خورشیدی

امروزه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به طور گسترده‌ای در دنیا مورد توجه قرار گرفته است. انرژی خورشیدی منحصربه‌فردترین منبع انرژی تجدیدپذیر در جهان و منبع اصلی تمامی انرژی‌های موجود در زمین می‌باشد. انرژی خورشیدی به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند به اشکال دیگر انرژی تبدیل گردد. به‌طور کلی انرژی متصاعد شده از خورشیدی در حدود ۳٫۸ در ۱۰۲۳ کیلووات در ثانیه می‌باشد. استفاده از انرژی خورشیدی یکی از بهترین راه‌های برق رسانی و تولید انرژی در مقایسه با دیگر مدل‌های انتقال انرژی به روستاها و نقاط دور افتاده در کشور از نظر هزینه، حمل و نقل، نگهداری و عوامل مشابه می‌باشد. یکی از کاربردهای چند منظوره نیروگاه خورشیدی در محیط‌های صنعتی و ادارات و ساختمان‌های مسکونی، طرح پارکینگ خورشیدی به منظور تأمین انرژی ساختمان و شارژ خودروهای برقی منازل، و فراهم کردن سایه‌بان برای خودروها است. پارکینگ‌های خورشیدی در حال حاضر با افزایش محبوبیت روبرو هستند.
ایجاد و نصب نیروگاه‌های خورشیدی در پارکینگ‌های تجاری مزایای بسیار زیادی دارند. نصب چنین سازه‌هایی بر روی پارکینگ می‌تواند یک سرمایه گذاری عاقلانه باشد، معمولاً پارکینگ‌ها می‌توانند فضای زیادی را به خود اختصاص دهند. معضل بسیاری از مؤسسات این است که از فضای اشغال شده توسط پارکینگ‌ها چگونه سود ببرند.

شما با یک نیروگاه خورشیدی نصب شده بر روی یک پارکینگ می توانید با تولید برق و فروش آن در یک قرارداد۲۰ ساله تضمینی ماهانه ازاین سازه درآمد کسب کنید و یا از این سامانه برای تامین برق موسسه خود بهره ببرید و هزینه قبض برق خود را کاهش دهید.

در حال حاضر اکثر مؤسسات به فعالیت‌های حفاظت از محیط زیست بسیار اهمیت می‌دهند. و شما با نصب سامانه خورشیدی در پارکینگ خود گامی بزرگ در حفظ محیط زیست برداشته‌اید و به آینده‌ای زیبا برای زمین کمک کرده‌اید.
به ازای هر ۱ کیلووات انرژی خورشیدی از تولید ۶ کیلوگرم آلاینده جلوگیری می‌شود که این رقم برابر سالیانه ۵۲۷۰ کیلوگرم و این حاصل از سوزانیدن ۲۱۲۲۲ لیتر گازوئیل است. از کاربردهای دیگر پارکینگ خورشیدی به عنوان منبع انرژی در مواقع بحران و بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله می‌باشد.

سیستم‌های پارکینگ خورشیدی شامل تعدادی اجزای کلیدی می‌باشد که نیاز به طراحی و یکپارچه سازی الکتریکی و مکانیکی قابل توجهی دارند. که این طراحی باید توسط کارشناسان کارآزموده و مجرب انجام گیرد.

 مزایای راه اندازی پارکینگ خورشیدی 

 

 مزایای راه اندازی پارکینگ خورشیدی 

  • پوشیده شدن محیط پارکینگ
  • تأمین برق مجموعه پارکینگ توسط انرژی خورشیدی
  • کاهش هزینه برق مصرفی
  • وارد کردن اضافه توان تولیدی به شبکه برق سراسری
  • مقاومت بالای پنل های خورشیدی در شرایط آب و هوایی مختلف
  • کاهش دمای محیط پارکینگ و تهویه هوای مطلوب‌تر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.