کرونا (COVID-19) در کمین است، درب ها را لمس نکنید!

با توجه به شیوع و همه گیری ویروس کرونا (COVID-19) یافتن راهی برای قطع زنجیره انتقال ، و جلوگیری از شیوع ویروس ها از ضروریات بسیار مهم ایمنی در زندگی ما شده است. این امر حتی در مورد مالکان / مدیران ساختمان ها و کسانی که سیستم های ساختمانی ، از جمله درب های اتوماتیک و سیستم های کنترل دسترسی را ایجاد، نصب و نگهداری می کنند، صدق می کند.

این موضوع می تواند در یک دفتر کار، بیمارستان، دانشگاه یا کارخانه صنعتی باشد، ممکن است نیاز به حذف لمس با دست است، به عنوان مثال فشار دادن ریموت برای باز کردن درب یا جایگزینی یک راه حل اتوماتیک بدون لمس. در صورت عدم تمایل یا کمبود زمان یا هر دلیلی که این کار امکان پذیر نباشد، می توان درب را با قسمت دیگری از بدن (به عنوان مثال بازو ، آرنج ، مفصل ران ، زانو یا پا) باز کرد. این راه حل ها به عنوان راه حل غیراتوماتیک و کم لمس شناخته می شود.

لازم به یادآوری است که اگرچه فوریت استفاده از راه حل های بدون لمس در سال ۲۰۲۰ سر به فلک کشیده است، اما بسیاری از بهترین راه حل هایی که اکنون به کار گرفته شده اند، مدتها قبل از بروز همه گیری ویروس کرونا (COVID-19) توسعه یافته اند.

تولیدکنندگان صنعت، مانند Camden Door Controls، سرمایه گذاری زیادی در فناوری بدون لمس، از جمله سنسورهای حرکتی و سیستم های بی سیم انجام داده اند. این امر تا حدی برای استفاده در برنامه های خاص مانند سوئیچ ها برای از بین بردن ویروس و میکروب در اتاق های عمل، و همچنین ایجاد مزایای بیشتر به منظور ایجاد راحتی بیشتر برای همه ساکنان ساختمان و همچنین افزایش سازگاری ADA برای افراد معلول بود.

مرور راه حل های بدون لمس و کم لمس در زیر راهنمای سریعی برای بهترین روش ها برای از بین بردن شیوع ویروس کرونا (COVID-19) در ساختمان های عمومی، از جمله دستگاه های فعال سازی و نصب شده بر روی درب های ورودی و خروجی، درب های دستشویی و پارتیشن داخلی ارائه می دهد.

سوییچ های غیر لمسی

استفاده از کلیدهای غیر لمسی (که به آنها سوئیچ های بدون لمس یا هندزفری نیز گفته می شود) برای فعال کردن درب اتوماتیک یا قفل کردن جریان برق، با سرعتی بی سابقه در حال افزایش است. به احتمال زیاد سوئیچ های غیر لمسی در آینده ای نه چندان دور متداول تر از کلیدهای معمولی می شوند.

چندین فناوری مختلف سنسور توسط تولید کنندگان سوئیچ غیر لمسی ارائه شده است، از جمله سنسورهای مایکروویو و خازنی، اما رایج ترین فناوری، مادون قرمز فعال است. ثابت شده است که این فناوری به دلیل هزینه ساخت کم، قابلیت تنظیم آسان و درجه اطمینان بالا در همه ی برنامه ها، به عنوان بهترین راه حل انتخاب است.

این بدان معنا نیست که تمام سوئیچ های غیر لمسی مادون قرمز به گونه ای یکسان تولید شده اند. تفاوت های مهمی در طراحی، ویژگی ها و عملکرد سوئیچ وجود دارد که مشخص کننده ها و نصب کنندگان سیستم باید قبل از انتخاب سوئیچ مناسب برای کاربرد مد نظر خود از آنها آگاه باشند.

بیایید با طراحی خود سنسور مادون قرمز شروع کنیم. داشتن کمترین کشش جریان به معنای صرفه جویی در مصرف انرژی در طول عمر سوئیچ است اما همچنین باعث می شود مدل هایی که با باتری کار می کنند عمر طولانی تری داشته باشند.

به همین دلیل است که Camden Door Controls فناوری ریز انفجار مادون قرمز را توسعه داد.

این طراحی ثبت اختراع شده به میزان قابل توجهی نیاز سوییچ به برق را کاهش می دهد (با چرخش و به حداقل رساندن توان سنسور سوئیچ) و اجازه می دهد تا سوئیچ های غیر لمسی مجهز به باتری SureWave با دو باتری قلیایی معمولی تا دو سال و با استفاده از باتری های لیتیوم تا چهار سال دوام بیاورند.

وقتی به عمر باتری فکر می کنیم، معمولاً بی سیم بودن یک دستگاه را تصور می کنیم. اگرچه این در اکثر موارد درست است، اما برخی از تولید کنندگان سوئیچ غیر لمسی که با باتری کار می کند را با یک تماس سیمی نیز ارائه می دهند. این طراحی سوئیچ برای جایگزینی سوئیچ دستی غیر برقی با سوئیچ سنسور در عرض چند دقیقه ایده آل است.

انتخاب یک کلید غیر لمسی هوشمند نیز یک نکته مهم است. یک سوئیچ هوشمند ورودی هایی برای ردیاب / سوئیچ REX و تماس با درب دارد (برای کنترل توالت و سایر برنامه های کنترل درب لازم است). عملکرد سوئیچ هوشمند می تواند با جلوگیری از هزینه های غیرضروری تجهیزات و کار نصب، باعث صدها دلار صرفه جویی در نصب شود.

یکی دیگر از نکات مهم، تصمیم گیری در مورد انتخاب یک سوئیچ بدون لمس سیم بندی شده در مقابل یک سوئیچ بی سیم است. سوئیچ های غیر لمسی بی سیم تقریباً در هر پروژه صرفه جویی در هزینه را سبب می شوند اما بیشترین سود را در هنگام اجرای بی سیم وقت گیر یا غیر عملی می کنند.

با توجه به شیوع و همه گیری ویروس کرونا (COVID-19) یافتن راهی برای قطع زنجیره انتقال ، و جلوگیری از شیوع میکروب ها از ضروریات بسیار مهم ایمن

آشکارسازهای درخواست خروج

 آشکارسازهای REX مادون قرمز منفعل، ردیاب های حرکتی تخصصی هستند که به طور معمول برای قطع کردن آلارم کنترل دسترسی هنگام خروج ساکنان ساختمان از درب استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند اتوماسیون درب را در طیف وسیعی از برنامه های دیگر تسهیل کنند.

ردیاب های REX برای عملکرد متفاوت از ردیاب های حرکتی PIR که به عنوان بخشی از سیستم هشدار نفوذ استفاده می شود، طراحی شده اند. الگوی تشخیص هدفمند است و به راحتی با میراگرهای مکانیکی هدایت می شود و مدل های پیشرفته تر در بازار تعدادی از ویژگی های ارزش افزوده را دارند که در مدل های پایه ردیاب REX یافت نمی شوند.

Wireless Handheld Fobs

یک گزینه جایگزین برای نصب یک دستگاه حسگر که باعث می شود درب به طور خودکار باز شود، تهیه دستگاه فعال سازی دستی برای هر یک از ساکنین ساختمان است که فقط خود آنها از آن استفاده می کنند. متداول ترین این دستگاه ها کلید فوب بی سیم است.

در سیستم های بی سیم دو نوع گیرنده وجود دارد. گیرنده های بی سیم ایمن Wiegand که در سیستم های کنترل دسترسی استفاده می شوند و گیرنده های خروجی رله غیر ایمن که برای فعال سازی عمومی درب استفاده می شوند.

به عنوان یک قاعده، از fob های امنیتی برای جلوگیری از ورود ساکنان غیرمجاز ساختمان به یک درب استفاده می شود در حالی که گیرنده های خروجی رله «غیر ایمن» برای سهولت ورود هر یک از ساکنان ساختمان، از جمله افراد دارای معلولیت، به یک درب طراحی شده اند.

از آنجا که طراحی یک fob و گیرنده غیر ایمن در طراحی و ساخت از پیچیدگی کمتری برخوردار است و برای کارکرد آنها به سیستم کنترل دسترسی احتیاجی نیست، fob های غیر ایمن یک دستگاه فعال سازی مقرون به صرفه و بسیار قابل اطمینان هستند که در تلاش ما برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (COVID-19) کاربرد خواهند داشت.

[megapros]کرونا ویروس (COVID-19) و دورکاری[/megapros]

کارت خوان های کنترل دسترسی

همانطور که در بالا گفته شد، دستگاه های کنترل دسترسی هندزفری ایمن، از جمله برچسب های کلیدی، فوب ها و کارت خوان ها، یک روش عالی برای از بین بردن نیاز به فعال سازی دستی ورودی درب هستند. در بسیاری از موارد، ممکن است یک سیستم کنترل دسترسی از قبل در تاسیساتی نصب شده باشد و برای افزودن قابلیت بازشدن خودکار درب فقط به یک تغییر کوچک در سیستم نیاز باشد.

بازار کنترل دسترسی در حال حاضر تغییر اساسی در استفاده از اعتبار سنجی تلفن همراه با بلوتوث دارد – برنامه های نرم افزاری که تلفن های هوشمند را به اعتبارسنجی معتبر تبدیل می کنند که توسط سیستم کنترل دسترسی شناخته می شود. این یک راه حل کم هزینه است که به راحتی قابل نگهداری است و نیاز هر یک از ساکنان ساختمان برای به همراه داشتن یک برچسب، fob  یا کارت منحصر به فرد را برطرف می سازد.

اکنون تولیدکنندگان ‘State of the art’ کارت خوان های آماده تلفن همراه را برای استفاده با هر سیستم کنترل دسترسی با امکان شناسایی کاربران سیستم با تلفن هوشمند، برچسب کلید و اعتبار کارت در همان دستگاه کارت خوان، ارائه می دهند.

سوئیچ های صفحه فشار کم تماس

نصب سنسور، گیرنده بی سیم یا کارت خوان برای کاهش شیوع ویروس ها همیشه لازم و حتی مطلوب نیست. هر دستگاه فعال سازی درب که بدون نیاز به لمس دستگاه با دست کار کند، می تواند همان هدف را داشته باشد. سوئیچ های فشار صفحه ای ۳۶ اینچی گزینه خوبی است زیرا می توان به راحتی با بازو، آرنج، مفصل ران یا پا با آن کار کرد.

سوئیچ های فشار صفحه ای ۳۶ اینچی همچنین قادر به کمک به کاهش گسترش ویروس کرونا (COVID-19) هستند.

راه حل های تجهیزات جدید

ما هنوز در ابتدای مقابله با کرونا (COVID-19) هستیم. تقریباً همه راه حل های دستگاه و سیستم ولتاژ پایین که هم اکنون در بازار هستند مدت ها قبل از شناخته شدن این پاندمی، معرفی شده اند.

همه تولیدکنندگان در حال حاضر سرمایه گذاری زیادی در تولید نسل بعدی راه حل های تجهیزات می کنند که به ما در مبارزه با شیوع میکروب ها کمک می کند. این وظیفه هر یک از ما است که از جدیدترین اقدامات مطلع شده و به طور فعال در تصویب راه حل های عملی جدیدی که حفاظت بهتری از سلامتی برای ساکنان ساختمان ها فراهم می کند، اطلاع داشته باشیم.

سپنتا ، ارائه دهنده راه حل های نظارت تصویری و حفاظت هوشمند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.