۳۷ قدم تا بهبود سئو

قبل از اینکه پست بعدی سایت خود را انتشار دهد، از این چک لیست استفاده کنید تا مطمئن شوید سئو ی محتوایی که می‌نویسید برای خوانندگان، جستجوگرها و اهداف بازاریابی خودتان، کاملاً بهینه شده است.

چک لیست نوشتن پست ها

  1. یک عنوان یا تیتر شروع کننده، ایجاد کنید. حداقل یک ایده اولیه برای عنوان پست خود داشته باشید. اگر قبل از شروع به نوشتن، عنوان را بدانید حواستان به موضوع هست و سعی می‌کنید چیزی را که در عنوان قولش را داده بودید، ارائه کنید.
  2. مخاطب خود را شناسایی کنید. دقیقاً مشخص کنید پست را برای چه کسانی می‌نویسید. وقتی مخاطب نوشته خود را دقیقاً بشناسید، مستقیم برایشان نوشتن بسیار آسان‌تر است.
  3. هدف خود را بدانید. تمام محتواهای دیجیتال باید دارای طرح بازاریابی در ذهن باشند. لذا یکی از اولین موارد در چک لیست نوشتن پست، شناسایی هدف اصلی محتوای بازاریابی وب سایت می‌باشد ( مانند آگاهی از برند، لیست مشترکین ایمیل، boost SEO و غیره)
  4. یک کلمه کلیدی اصلی اختصاص دهید. از ابزار Keyword Difficulty Tool الکسا برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی جهت پست، استفاده کنید. کلمه کلیدی باید عنوان را به درستی نشان دهد و برای زمینه مورد نظر شما کلمه کلیدی اصلی باشد. کلمه کلیدی باید نسبتاً معروف باشد و دشواری کلمه کلیدی را داشته باشد تا رتبه سئو ی خوبی به‌دست آورد.
  5. از کلمه کلیدی اصلی تیتر استفاده کنید. به تیتر برگردید و اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی اصلی در عنوان استفاده شده است.
  6. چند کلمه کلیدی فرعی هم اختصاص دهید. یک چک لیست قوی برای نوشتن پست، راهی نیز برای پیدا کردن کلمه‌های کلیدی مرتبط جهت استفاده در پست، در نظر می‌گیرد. سه یا چهار کلمه کلیدی ثانویه نیز که با کلمه کلیدی اصلی ارتباط داشته باشند، برای پست خود پیدا کنید.
  7. بیش از ۳۰۰ کلمه بنویسید. به اندازه نیاز بنویسید به طوری که موضوع به طور کامل پوشش داده شود؛ بهترین راهکار این است که بیشتر از ۳۰۰ کلمه بنویسید تا به موتورهای جستجو نشان دهید که پست شما یک منبع کامل است.
  8. به پست خود ارزش دهید. همان‌طور که پست را می‌نویسید، جزئیات، حقایق، آمار، واقعیت‌ها، اخبار و اطلاعاتی که برای موضوع پست مفید و ارزشمندند، ارائه نمایید.
  9. نشان دهید، حرف نزنید. بخش مهمی از این چک لیست برای نوشتن وب‌سایت، استفاده از مثال هایی است که به مخاطبان کمک می‌کند موضوع را بفهمند و پیامی که می‌خواهید با آنها به اشتراک بگذارید را درک کنند.
  10. از صدای اکتیو استفاده کنید. با استفاده از صداهای اکتیو پست خود را جذاب کنید. از صداهای غیر فعال که باعث می‌شود محتوای پست خسته کننده یا یکنواخت به نظر برسد، اجتناب نمایید.
  11. برای یک مخاطب با تحصیلات در سطح هشت بنویسید. در عین اینکه کیفیت نوشته باید بالا باشد، سادگی آن نیز باید رعایت شود. از جملات با ساختار بیش از حد پیچیده یا اصطلاحاتی که باعث زدگی خواننده می‌شود، استفاده ننمایید.
  1. محتوای پست را سرقت نکنید. محتوایی که تولید می‌کنید باید اورجینال باشد و به هیچ وجه از سایر وب سایت‌ها کپی نشود. سرقت محتوا از سایت‌های دیگر منجر به جریمه می‌شود.
  2. منابع مقاله را فهرست کنید. در صورتی که در پست وب‌سایت خود از جایی نقل قول می‌کنید یا اطلاعاتی از سایت‌های دیگر استفاده می‌کنید، حتماً لیست منابع و لینک آنها را در پایان پست مشخص نمایید.
  3. از زیر تیتر استفاده کنید. برای سئو ی بهتر بخش‌های مختلف متن را با زیر تیتر از هم جدا کنید.
  4. در حداقل یک زیر تیتر، از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید. بخش مهمی از چک لیست نوشتن پست وب‌سایت، قرار دادن کلمه کلیدی در حداقل یک زیر تیتر می‌باشد.
  5. پاراگراف‌های بزرگ را تقسیم بندی کنید. محتوای دیجیتال باید به گونه ای باشد که بتوان به‌صورت سطحی آن را خواند، لذا بخش‌های بزرگ متن و پاراگراف را تقسیم بندی و کوچک کنید.
  6. اطلاعات مهم را های لایت کنید. یکی از مهم‌ترین نکات نوشتن محتوا، استفاده از ویژگی‌های فرمت بندیست که پست‌ها را خواناتر می‌کند. اطلاعات مهم را به‌صورت BOLD، کج نویس یا های لایت شده بنویسید.
  1. گرافیک‌های پشتیبان را اضافه کنید. در چک لیست نوشتن محتوای وب‌سایت، اضافه کردن تصویر، ویدئو، پست‌های اجتماعی و … را در نظر داشته باشید چون این آیتم‌ها پست را جذاب‌تر و گیراتر می‌کند.
  2. اطمینان حاصل کنید که تصاویر دارای اندازه مناسب می‌باشند. تصاویری که بسیار بزرگ هستند، سرعت لود شدن سایت را کم می‌کنند، بنابراین عکس‌های با اندازه بزرگ را به کار نبرید.
  3. به تگ alt تصویر کلمه کلیدی اصلی را اضافه کنید. کلمه کلیدی مورد نظر صفحه را در تگ alt تصویر اضافه کنید تا سئو ی وب‌سایت بهتر شود.از کلمه کلیدی اصلی در نام و عنوان فایل تصویر استفاده کنید.به تگ alt تصویر کلمه کلیدی اصلی را اضافه کنید.
  4. در هنگام اضافه کردن تصاویر، از کلمه کلیدی اصلی نیز در نام و عنوان فایل اصلی در CMS استفاده نمایید
  5. از عکس هایی که حق کپی رایت دارند، اجتناب کنید. اجازه نشر عکس یا هر رسانه دیگری را چند بار چک کنید تا کاملا مطمئن شوید که قانون کپی رایت عکس و ویدئو را نقض نکرده اید.
  6. از کلمه کلیدی اصلی در عنوان صفحه استفاده کنید. در چک لیستی که برای نوشتن پست وب‌سایت خود دارید، بهینه سازی سئو را با نوشتن عنوان صفحه‌ای که کلمه کلیدی اصلی را در بر دارد، شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که عنوان صفحه منحصر به فرد می‌باشد و موجب اختلال در سئوی سایت نمی‌شود. معمولاً می‌توانید عنوان صفحه را همان تیتر انتخاب کنید.
  7. از کلمه کلیدی اصلی در توضیحات متا استفاده کنید. کلمه کلیدی اصلی را در توضیحات اصلی متا که بیش از ۳۲۰ کاراکتر نیست، بکار ببرید.
  8. کلمه کلیدی اصلی را در اولین پاراگراف بکار ببرید. یک نکته سئوی دیگر اینست که کلمه کلیدی اصلی را در اولین پاراگراف بکار ببرید تا به crawler های جستجو، سیگنال ارسال شود.
  9. کلمه کلیدی اصلی را نزدیک به پایان پست نیز بکار ببرید. حدودا انتهای پست از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید تا متن با ارجاعی به عبارت هدف، تمام شود.
  10. در متن خود کلمه کلیدی را بصورت طبیعی بکار ببرید. متن را از کلمه کلیدی پر نکنید. استفاده از کلمه کلیدی باید به صورتی باشد که تنها ۲% از ظرفیت کل متن باشد.
  11. هر یک از کلمات کلیدی فرعی و ثانویه را حداقل یک بار در متن استفاده کنید. کلمه کلیدی اصلی را با اضافه کردن حداقل یک بار هر کلمه کلیدی مرتبط در پست، ساپورت کنید.
  12. لینک هایی به صفحات داخلی مرتبط، اضافه کنید. در این آیتم از چک لیست نوشتن پست، لینک هایی به سایر پست ها و صفحات منتشر شده در سایت اضافه کنید به این صورت که هایپرلینک ها به سایر صفحات داخلی اضافه می شوند.
  13. لینک‌هایی به صفحات وب دیگری که کیفیت بالایی دارند، اضافه کنید. لینک‌های خارجی و ارتقا دهنده سئو به وب سایت‌های با کیفیت بالا اضافه کنید تا به منابع اعتبار و لینک بدهید.
  14. لینک‌های بیرونی را به گونه ای تنظیم کنید که در صفحه جدید باز شوند. لینک‌های خارجی در صفحه خود را بررسی کنید و به گونه ای تنظیم کنید که در پنجره جدیدی باز شوند تا کاربران در سایت شما بمانند حتی اگر روی لینکی به سایت دیگر کلیک کرده باشند.
  15. کار خود را با یک call-to-action تمام کنید. از آنجاییکه تمام پست های خوب با یک هدف مشخص در ذهن نوشته می شوند، پست خود را با یک call-to-action تمام کنید تا به خواننده بگویید می خواهید چه کاری برایتان انجام دهد.
  16. تیترهای بیشتری بنویسید. به تیتر خود برگردید و چند نمونه دیگر بنویسید تا عنوان قوی‌تری پیدا کنید. از بین گزینه‌های جدید، بهترین عنوان را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی اصلی را در بردارد و مختصر و متقاعد کننده است. تیتر نهایی باید کمتر از ۶۰ کاراکتر باشد تا در سرچ، به‌طور کامل نمایش داده شود.
  17. برای به اشتراک گذاری اجتماعی بهینه سازی کنید. خواننده‌ها را تشویق کنید که پست شما را با ایجاد محتوای قابل اشتراک که شامل لینک‌های ClickToTweet، یادداشت و آیکن های به اشتراک گذاری اجتماعی می‌باشد، منتشر کنند.
  18. نسخه نهایی را ویرایش کنید. از یک چک لیست خود-ویرایش استفاده کنید تا غلط های املایی، نگارشی و تایپی را پیدا کنید. تا زمانیکه پست بصورت کامل ویرایش نشده است، آن را منتشر نکنید.
  19. سئوی صفحه را چک کنید. وقتی می خواهید پستی را منتشر کنید، با اجرای صفحه در On-Page SEO Checker الکسا، مطمئن شوید که هیچ یک از مراحل بهینه سازی سئو را فراموش نکرده اید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.