تعریف جدیدی از امنیت با پروتکل WPA3

امروزه به دلیل وجود هکرهای بسیار روترهای Wifi جدیدی به بازار عرضه شده‌اند که می‌توانند حفاظت قوی‌تر برای داده‌های در جریان بین رایانه‌ها، تلفن‌ها یا دستگاه‌های خانگی هوشمند و اتصال به اینترنت را داشته باشند. در ادامه با روترها با پروتکل WPA3  آشنا خواهید شد که امنیت بالاتری نسبت به دیگر محصولات دارند. این نوع روترها همچنین امنیت در شبکه‌های  در محل کار را با تغییر در روش بی سیم در شبکه‌های سازمانی افزایش می‌دهد.

WPA3 چگونه کار می کند؟

پروتکل WPA3 از سیستم ارزیابی تحت عنوان دست دهی استفاده می‌کند. که در این روش این پروتکل مطمئن می‌شود که تمامی دستگاه‌های حاضر در ارتباط با شبکه وایرلس روی یک بستر مشترک قرار گرفته و به صورت صحیح عملکرد دارند.
زمانی که کاربران به صورت مهمان معمولاً در کتابخانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها به وایرلس وصل می‌شوند یکی از گزینه‌های ناامن ارتباط هستند. در نتیجه پروتکل فوق رمزگذاری را به صورت منحصر به فرد و مستقل انجام می‌دهد و همچنین زمانی که ارتباط شما نیز برقرار شد مجدداً رمزگذاری خواهد شد. حتی اگر شبکه وایرلس فاقد یوزر نیم و پسورد باشد نیز امنیت برقرار است.

برای دریافت اطلاعات در مورد خدمات  زیر ساخت شبکه میتوانید به سایت سپنتا مراجعه نمایید.


امنیت بالاتر با WPA3

برای امنیت بهتر کاربران شبکه وایرلس با پروتکل WPA3 که می‌تواند حمله در شبکه بی سیم خانگی را برای هکرها مشکل‌تر کند استفاده نمایند.. اکثر این هکرها از نر افزارهای که کاراکترهای رندم و تصادفی ایجاد می‌نماید استفاده می‌کنند.این پروتکل  از کد گذاری ۱۹۲ بیتی استفاده می‌کند که هم تراز الگوریتم  امنیت ملی تجاری از کمیته‌ی سیستم‌های امنیتی ملی نیز می‌باشد. این کد گذاری امنیت را به طور چشمگیری افزایش داده است.با توجه که این پروتکل در سال ۲۰۱۸ منتشر و معرفی شده است در نتیجه اکثر دستگاه‌ها و گوشی‌های موبایل از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. در غیر این صورت به بروز کردن دستگاه‌ها خود اقدام نمایید.

پشتیبانی سیسکو از WPA3

آیا سیسکو از WPA3 پشتیبانی میکند؟

تولیدکنندگان مانند شبکه غول پیکر سیسکو پشتیبانی خود را از WPA3 در اظهارات روز دوشنبه ابراز کردند. سیسکو گفت که این برنامه نه تنها برنامه WPA3 را در محصولات آینده خود اجرا می‌کند، بلکه همچنین به دنبال راه‌هایی برای به روز رسانی دستگاه‌هایی هستند که در حال حاضر در جهان با نرم افزارهایی به روز می‌شوند که پروتکل جدید را جایگزین کرده‌اند.
این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: “برنامه WPA3 ارتقاء خیلی ضروری را در امنیت بی سیم برای محافظت از تمام سطوح مشتری از مصرف کننده تا شرکت‌ها و دولت‌ها فراهم می‌نماید.
کوئین رابینسون یکی از اعضا اتحادیه Wi-Fi گفت: برای کاربران Wi-Fi شخصی، حفاظت امنیتی جدید حتی بدون کلمه عبور بسیار پیچیده و دشوار امکان پذیر است. اما او باز هم از کاربران خواست که در مورد رمزهای عبورشان هوشمندانه عمل کنند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.