محاسبه فضای ذخیره سازی دوربین مداربسته

آیا به چگونگی محاسبه فضای ذخیره سازی دوربین مداربسته و ظرفیت هارددیسک برای دوربین مداربسته فکر کرده‌اید؟ آیا با نتایج مختلف محاسبات آنلاین ذخیره سازی CCTV به اشتباه افتاده‌اید؟
در واقع، محاسبات ذخیره سازی CCTV و همچنین محاسبه ذخیره سازی هارددیسک می‌تواند بسیار آسان باشد. در این مطلب فرمول محاسبه فضای ذخیره سازی دوربین مداربسته در اصفهان و همچنین نکات صرفه جویی در ذخیره سازی برای حداکثر ظرفیت ذخیره سازی دوربین CCTV را شرح داده‌ایم.

فرمول محاسبه فضای ذخیره سازی دوربین مداربسته 

نرم افزار آنلاین محاسبه ظرفیت ذخیره سازی دوربین می تواند پاسخی سریع به شما بدهد. اما نتایج بسیار دقیق نیستند – ماشین حساب های مختلف ذخیره سازی CCTV،می تواندنتایج متفاوتی را ارائه دهد.
در ادامه فرمول محاسبه ذخیره سازی CCTV DIY ، برای محاسبه ظرفیت هارد دیسک برای دوربین های مداربسته ذکر شده است:

فضای ذخیره سازی (GB)=بیت ریت (Kbps)* 1000/8 * 3600 * 24 * تعداد دوربین ها * fتعداد روزها/q 1*10^9

  • *۱۰۰۰/۸: تبدیل (Kbps) به Bytes
  • *۳۶۰۰: برای تبدیل ثانیه به ساعت
  • *۲۴: برای تبدیل ساعت به روز
  • تعداد دوربین‌ها: تعداد کل دوربین‌ها
  • تعداد روز: تعداد کل روزهایی که قصد دارید ضبط تصاویر انجام شود.

با استفاده از فرمول مذکور می توان ظرفیت هارد دیسک برای دوربین و ذخیره سازی آن را محاسبه نمود.

قیمت دوربین مداربسته در اصفهان

عوامل موثر بر محاسبه فضای ذخیره سازی دوربین مداربسته 

در ادامه لیستی از عوامل اصلی که می‌تواند ظرفیت ضبط دوربین CCTV را تحت تأثیر قرار دهد، آورده شده است:

رزولوشن: رزولوشن بالا، به ظرفیت بیشتری برای ذخیره سازی نیاز دارد.

فشرده سازی: فشرده سازی ویدئو نوعی تکنیک است که حجم فایل‌های ویدیویی را کاهش می‌دهد و در نتیجه فضای ذخیره سازی CCTV کمتری را اشغال می‌کند. فرمت‌های فشرده سازی ویدیوی متداول شامل H.264، MJPEG و MPEG4 می‌باشند.

Bitrate: افزایش میزان بیت ریت های دوربین باعث بهبود کیفیت ویدئو می‌شود، که از سوی دیگر نیز به معنای افزایش ظرفیت مورد نیاز ذخیره سازی CCTV است. بیت ریت همچنین توسط فرمت‌های رزولوشن و فشرده سازی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. با رزولوشن پایین و فیلم‌های بسیار فشرده، میزان بیت ریت کمتری نیاز است.

دوربین: تعداد دوربین‌های استفاده شده می‌تواند محاسبات ذخیره سازی CCTV را تحت تأثیر قرار دهد. اگر از دوربین‌های چندگانه به طور همزمان استفاده شود، فضای ذخیره سازی بیشتری مورد نیاز خواهد بود.

تعداد روز: طولانی‌تر بودن دوره ضبط CCTV، ظرفیت ذخیره سازی بیشتری را می‌طلبد. علاوه بر این، محاسبات ذخیره سازی CCTV نیز می‌تواند تحت تأثیر عوامل دیگر، مانند ضبط صدا، حالت‌های ضبط (ضبط در حال حرکت و یا ضبط دائم) مقدار فعالیت‌های حرکتی، شرایط نورپردازی صحنه و غیره قرار گیرد.حتی اگر فضای ذخیره سازی دوربین یا فضای ذخیره سازی هارددیسک با فرمول محاسبه ذخیره سازی مطابقت نداشته باشد، جای نگرانی نیست!

به طور معمول، هنگامی که فضای ذخیره سازی دوربین‌های مداربسته به حداکثر مقدار خود می‌رسد تصاویر جدید جایگزین تصاویر قبلی می‌شوند. فقط به خاطر داشته باشید که قبل از جایگزینی حتماً از آنها بک آپ گرفته باشید.


بیشتر بخوانید: نکاتی که هنگام خرید دوربین مداربسته باید رعایت کنید


نکات مهم برای حداکثر رساندن ظرفیت ذخیره سازی CCTV 

انتخاب دوربین های IP H.264 

فرمت H.264 می‌تواند بدون کاهش کیفیت تصویر، حجم ویدیو را، تا بیش از ۸۰ درصد نسبت به فرمت MJPEG و ۵۰ درصد نسبت به فرمت MPEG-4 کاهش دهد.برای پوشش مناطق وسیع‌تر از دوربین‌های امنیتی PTZ استفاده کنید.
این دوربین‌ها نه تنها پوشش‌های گسترده‌تر نظارتی را پوشش می‌دهد، بلکه همچنین به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری را شناسایی کنید. شما همچنین با توجه به فرمول محاسبه ذخیره سازی CCTV می‌توانید فضای ذخیره سازی با دوربین‌های کمتری را محاسبه کنید.

تنظیم رزولوشن دوربین 

برای بهینه سازی ظرفیت ذخیره سازی دوربین CCTV، شما می‌توانید رزولوشن دوربین‌ها را بر اساس مکان‌هایی که می‌خواهید نظارت کنید، تنظیم نمایید. برای ورودی‌های بحرانی با ترافیک زیاد و ضبط ویدیوهای واضح‌تر، رزولوشن بالاتری نیاز است. در حالی که در مکان‌هایی با اهمیت کمتر، شما می‌توانید تصاویر را با وضوح نسبتاً پایین‌تر ضبط کنید.

تنظیم حالت های مناسب ضبط

به طور مثال هنگامی که شما در خانه هستید، می‌توانید حالت ضبط دوربین را به جای ضبط مستمر به ضبط حرکتی و یا ضبط در طول زمان انتخابی، تغییر دهید.

استفاده از هارد (حافظه) خارجی 

ذخیره سازی DVR / NVR خود را با یک هارد خارجی گسترش دهید. در حال حاضر بسیاری از DVR ها و NVR های موجود در بازار، به شما اجازه می‌دهد یک HDD خارجی را برای فضای بیشتر ذخیره سازی CCTV نصب کنید.

غیرفعال کردن ضبط صوتی غیر ضروری 

غیرفعال کردن ضبط صوتی غیر ضروری 

در مکان‌هایی مانند پارکینگ‌ها، ضبط فیلم‌ها با صدا، ضروری نیست. شما می‌توانید ضبط صدا را غیرفعال کنید تا فضای ذخیره سازی دوربین اشغال نشود.

قرار دادن دوربین های امنیتی را در مناطق کم ترافیک 

آلارم های اشتباه ناشی از حرکات ناخواسته، فضای ذخیره سازی زیادی از دوربین‌های امنیتی را اشغال می‌کند. برای استفاده کامل از ظرفیت ذخیره سازی CCTV، از قرار دادن دوربین‌های امنیتی در مناطق شلوغ اجتناب کنید. همچنین، می‌توانید تشخیص حرکت دوربین را غیرفعال کنید.

به صورت منظم از فایل های مهم Back Up گیری کنید

شما می توانید به طور مرتب فایل های مهم را به کامپیوتر خود انتقال دهید تا فضای ذخیره سازی بیشتری برای ذخیره ویدیوهای جدید آزاد شود.

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.