پلیس متروپولیتن و مشکلات تشخیص هویت

مشکلات تشخیص هویت برای پلیس متروپولیتن چیست؟

طبق آمار، تکنولوژی تشخیص هویت پلیس متروپولیتن ۹۸٪ نادرست عمل کرده است نرم افزار تشخیص چهره در که توسط بزرگ‌ترین نیروی پلیس بریتانیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیش از ۹۸ درصد نادرست عمل کرده و طبق بیومتریک کشور،”هنوز برای استفاده مناسب نیست”.
سیستم پلیس متروپولیتن ۱۰۴ هشدار را صادر کرده که تنها دو مورد بعداً با چهره‌ی مجرم واقعی انطباق مثبت داشته که با درخواست آزادی اطلاعات نشان داده شده است. البته نیروی پلیس در پاسخ گفته که این تطابق‌های نادرست را ” هشدار کاذب ” در نظر نمی‌گیرد، زیرا هشدارها پس از دومین بار بررسی می‌شوند.
نرم افزار تشخیص چهره قادر به اسکن کردن فیلم‌های ویدئویی و شناسایی چهره‌های فردی برای مطابقت با یک پایگاه داده از چهره‌های شناخته شده مانند جنایتکاران می‌شود. این نرم افزار هر چهره را به یک نقشه از شناسه‌های بیومتریک (مانند طول بینی و فاصله بین چشم‌ها) شناسایی کرده و قادر به ارسال پیام هشدار در عرض مدتی کوتاه می‌باشد و در رویدادهای بزرگ مانند Notting Hill Carnival و Six Nations Rugby مورد استفاده قرار گرفته است.

سیستم استفاده شده توسط نیروی دیگری، پلیس جنوبی ولز، بیش از ۲۴۰۰ هشدار کاذب را در ۱۵ عملیات از ژوئن ۲۰۱۷ صادر کرده است. اکثریت قریب به اتفاق آنها در فینال لیگ قهرمانان یوفا در کاردیف در این ماه حضور داشتند و تنها ۲۳۴ هشدار کمتر از ۱۰ درصد دارای مطابقت‌ها درست بود.
هر دو نیرو، نرم افزار را آزمایش می‌کنند. کمیساریای بیومتریک بریتانیا، پروفسور پل ویلز، به The Independent گفت که قوانین برای اداره این فناوری، “ضروری ” و مورد نیاز است.

او گفت: “من به هر دو نیروی پلیس گفته‌ام که چنین آزمایش‌هایی را فقط برای پر کردن شکاف در دانش در نظر می‌گیرم، در صورتی که نتایج دادگاه‌ها منتشر شده و به صورت خارجی بررسی شوند. ما باید برای گزارش نهایی منتظر بمانیم، اما شگفت زده نیستم که میزان دقت تاکنون کم است، چرا که به وضوح تکنولوژی هنوز برای استفاده مناسب نیست.

مشکلات و مخالفت ها

“از لحاظ حکومت داری، توسعه تکنولوژی و استقرار آن در حال پیشروی از قانون است و این بیومتریک های جدید فوراً نیاز به یک چارچوب قانونی داشته، همان طور که برای DNA و اثر انگشت وجود دارد. “اداره امور خارجه قول داده است که در ماه ژوئن یک استراتژی بیومتریک منتشر کند و من اعتقاد دارم که چارچوبی قانونی را پیشنهاد خواهد داد. از لحاظ اعتماد عموم مهم است که مردم هنگام مشخص شدن بیومتریک به آن و آنچه که ممکن است برای آنها استفاده شود، کاملاً اعتماد کرده و پارلمان این قوانین را تصویب کند. ”
اما سخنگوی وزارتخانه در هفته جاری اعلام کرد که این وزارتخانه نمی‌تواند بگوید که استراتژی بیومتریک چه زمانی منتشر خواهد شد.
مبارزان انتخاباتی باور داشتند که نرم افزار تشخیص چهره “Intrinsically Orwellian” باید از بین برود، در حالی که یک مدرس ارشد هشدار داد که دولت‌ها با “چالش‌های جدی” در جلوگیری از سوء استفاده بالقوه از فن آوری مواجه هستند.سیلکی کارلو، مدیر گروه Big Brother Watch که یک مبارزه تبلیغاتی در این مورد در روز سه شنبه بر پا کرده و گفت: “پلیس باید بلافاصله استفاده از تشخیص چهره واقعی را برای مجرم ساختن هزاران نفر از شهروندان بی گناه ممنوع کند.

این در واقع یک ابزار پلیس Orwellian است که منجر به متوقف کردن مردم عادی شده و از آنها می‌خواهد تا هویت خود را اثبات کنند.این درست نیست که پلیس از فناوری استفاده می‌کند که تقریباً به طور کامل نادرست عمل کرده و آنها هیچ قدرت قانونی برای آن ندارند و این امر خطر عمده‌ای برای آزادی‌های دموکراتیک بود و باید رها شود.
تائو ژانگ، استاد ارشد دانشگاه ناتینگهام ترنت، به The Independent گفت که فقدان بحث باز در مورد فن آوری تشخیص چهره “به وضوح در مورد چین نشان می‌دهد که” به راحتی می‌تواند توسط یک دولت اقتدارگرا به منظور کنترل سیاسی مورد سوء استفاده قرار گیرد “.
در حالی که بررسی‌هایی در دموکراسی‌هایی مانند بریتانیا وجود داشت، او افزود: “با چنین تکنولوژی سریع در حال توسعه، خطری در جهت سیاست عمومی وجود ندارد”.
دکتر ژانگ افزود: “از تحقیقات پزشکی، مراقبت‌های بهداشتی تا کنترل جرم و بسیاری از زمینه‌های دیگر، تشخیص چهره به طور بالقوه منافع زیادی دارد، اما این امر همچنین باعث می‌شود که دولت برای پیشگیری از تجاوز تجاری و سیاسی به اقدامات غیرقانونی برای دولت مواجه شود.”

مت گفت که تاریخ پایان نهایی برای آزمایش آن تعیین نشده است. نیروی پلیس دیگری گفت که کسی از طریق سیستم دستگیر نشده است و تصاویر به دست آمده در طی ۳۰ روز از هشدار کاذب حذف گردیدند. یک سخنگوی گفت که تصاویری که هشدار تولید نمی‌کنند “بلافاصله” حذف می‌شوند.
با این حال، حداقل در سالن ناتینگ هیل کارناوال، یک نفر به دلیل استفاده از تشخیص چهره به اشتباه بازداشت شد. مت اظهار کرد که از لحاظ فنی دستگیر نشده و افسران متوجه شدند که برای نقض نظم عمومی مجرم شناخته شده است.

لذا واقعیت این است که هنوز برای تشخیص چهره بدون خطا نیاز به پیشرفت بیشتر و دست آورد بالاتری می‌باشد تا بتوان چهره‌های مورد نظر را بین هزاران و یا میلیون‌ها انسان تشخیص داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.