جایزه ۴ میلیون دلاری مایکروسافت برای بانوان کارآفرین

بانوان حوزه استارت آپ فقط یک قطره از استخر عظیم سرمایه گذاری را دریافت می‌کنند و مایکروسافت باید آن را تغییر دهد.
بازوی سرمایه گذاری این شرکت یک رقابت ویژه راه اندازی کرده است و مبلغ ۴ میلیون دلار برای دو نفر از بانوانی که رهبری استارت آپ بر عهده دارند و برنده این رقابت می‌شوند به عنوان جایزه قرار می‌دهد. رقابت بنیان‌گذاران زن تا ۳۰ سپتامبر برای شروع کار در آمریکای شمالی و اروپا برای برنامه‌های کاربردی باز خواهد بود. شرکت M12 و همکاران VC در این رویداد EQT Ventures و گروه مالی SVB 10 فینالیست را انتخاب خواهند کرد تا ایده‌های خود را برآورده کنند. پگجی جانسون، معاون اجرایی مایکروسافت در توسعه کسب و کار، سرمایه گذاری‌های استراتژیک M12 را نظارت می‌کند. او در مصاحبه‌ای گفت که هدف از این رقابت سرمایه گذاری برای استارت آپ های آغاز شده توسط زنان است. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که کمتر از ۳ درصد از سرمایه‌های ارائه شده در سال گذشته به تیم‌های استارت آپ زنان رسیده است.


بیشتر بخوانید: نظارت بر شهروندان چینی با پهباد


جانسون می‌گوید M12 دارای ساختار بسیار متنوع است، اما این روند به نمونه کارهای خود M12 تعریف نمی‌شود، زیرا استار آپ هایی که توسط زنان راه اندازی شده تنها ۷٫۵ درصد از سرمایه گذاری‌ها را تشکیل می‌دهند. جانسون امیدوار است که این مسابقه توجه بیشتر سمت خانم‌ها معطوف کند و همچنین به M12 برای سرمایه گذاری در شرکت‌های متنوع‌تر نیز کمک کند. مداخله M12 برای به رسمیت شناختن بنیان‌گذاران زن، به این معنا است که مایکروسافت با یک پرونده تبعیض جنسیتی توسط کارمندان فنی پیشین و حاضر روبه رو شده است. به طور کلی، تعداد کارمندان مایکروسافت حدود ۲۵ درصد از زنان است، و این مقدار زمانی روبه افزایش است که نگاه به موقعیت‌های فنی و رهبری افزایش می‌یابد.


برای بهره بردن از خدمات شبکه و زیر ساخت شرکت داده پردازی سپنتا به بخش خدمات مراجعه نمایید.


جانسون می‌گوید این رقابت برای خود او نیز هست زیرا پیش از پیوستن به مایکروسافت در سال ۲۰۱۴، او در ۲۵ سالگی در Qualcomm مشغول به کار بوده و به سطح معاون اجرایی توسعه بازاریابی جهانی رسید. او همچنین یکی از سرمایه گذاران اخیر در Flying Fish Partners، که یک صندوق VC است بوده، به همین دلیل هدر ردمن، جانشین تکنسین فن آوری قدیمی، جانسون را به عنوان یک شریک عمومی شناخته است، او می‌گوید که کار خوبی را با تمرکز بر شرکت‌هایی که توسط زنان انجام می‌شود، انجام داده است.
جانسون گفت: ” وقتی می‌بینم که یک زن می‌آید و در اتاق می‌نشیند، باید کمی به خودم لبخند بزنم چون فکر می‌کنم” این منم “. “من از دل این صنعت مردانه تحت سلطه رشد کرده‌ام، من یک مهندس بودم؛ من تقریباً همیشه تنها زن در اتاق بودم. من می دانم که چه اتفاقی می افتد وقتی زنی روی پای خودش می‌ایستد، این می‌تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین این یک پروژه بسیار شخصی برای من است. “

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.