کابل های شبکه

برای شرکت‌های مجری سیستم‌های نظارت تصویری قابل توجه است بدانند چه استاندارد کابل شبکه‌ای بیشترین کاربرد را دارد. براساس اعلام از سوی ۱۴۰ شرکت، نتایج زیر به دست آمده:

آمار استفاده از کابل های شبکه

 

در این مطلب در مورد آمار استفاده و دلایل اصلی انتخاب کابل‌های مختلف شبکه توضیح داده شده است. با توجه به نمودار ذکر شده مشخص است که بیش از نیمی از کاربران از Cat 6 استفاده می‌کنند. دلایل آن با توجه به آمارگیری‌های به عمل آمده، عبارت‌اند از:

  • تاکید مشتری
  • آینده نگری و تخمین بیش از نیاز
  • استاندارد سازی

دلایل استفاده کابل شبکه Cat 5e  

  • قیمت
  • عدم نیاز به تعویض
  • سهولت در نصب و راه اندازی

برخی تامین کنندگانی هم که از استاندارد Cat 6a استفاده میکنند دلایلی به شرح زیر که مطرح نموده اند:

  • نیازهای مشتریان
  • آینده نگری برای پروژه

لازم به ذکر است که بیشتر تأمین کنندگانی که از کابل‌های Cat 5e استفاده کرده‌اند اذعان دارند که از کابل‌های Cat 6 برای مواردی نظیر ارتباط بین سوئیچ‌های شبکه استفاده می‌کنند.

استفاده از کابل‌های Cat 6 برای تأمین نظر مشتریان بوده و در اکثر موارد، به جز آینده نگری که در برخی پروژه‌ها ضروری است، چندان توجیه اقتصادی ندارد. کابل Cat 6 پهنای باند بیشتری از کابل Cat 5e دارد و این مورد زمانی که دوربین‌های جدید با رزولوشن بالاتر و پهنای باند بیشتر با دوربین‌های قدیمی جایگزین می‌شوند یک مزیت است چرا که دیگر نیازی به تعویض کابل نیست.
در عین حال برخی از تأمین کنندگان ترجیح می‌دهند از یک نوع کابل در پروژه استفاده کنند. یعنی زمانی که هم دوربین‌های نظارت تصویری IP و هم ملزومات شبکه را نصب می‌کنند برای هر دو مورد کابل‌های Cat 6 به کار می‌برند.
همچنین تأمین کنندگانی که از کابل‌های Cat 5e استفاده می‌کنند معتقدند به نسبت قیمت این کابل‌ها ارزش استفاده بیشتری دارند. قیمت پایین‌تر این کابل‌ها به نسبت Cat 6، آن هم در حدود ۳۰ درصد، استفاده از آن را در پروژه‌ها توجیه می‌کند. بیشتر تأمین کنندگان و شرکت‌هایی که مجری دوربین‌های نظارت تصویری هستند، معتقدند کابل‌های Cat 5e برای کاربردهای نظارت تصویری فعلی پاسخگو است و دلیلی برای جایگزینی با کابل Cat 6 ندارند.

یکی دیگر از دلایل استفاده بیشتر از Cat 5e سادگی کاربرد آن است. چرا که به دلیل عدم وجود جداکننده پلاستیکی بین سیم‌ها، انعطاف پذیری بالاتری داشته و به راحتی روی پچ کورد و کی استون نصب می‌شود.

تعدادی از شرکت هایی که از Cat 6a استفاده می کنند معتقدند به نسبت Cat 6 ، این کابل از پهنای باند بالاتری برخوردار است. در بعضی موارد تامین کنندگان توصیه می کنند از کابل های Cat 5e فقط برای دوربین های شبکه و از کابل های Cat 6 برای موارد دیگر نظیر ارتباطات شبکه استفاده شود.

جهت خرید انواع کابل شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.