معیار های انتخاب یک نرم افزار نظارت تصویری معتبر

همه‌ی مراکز، سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌ها به دنبال تأمین امنیت خود و پیشگیری از حملات و تهدیدات فیزیکی و سایبری می‌باشند. کاملاً منطقی است اگر با تأمین و تجهیز سیستم‌های امنیتی و استفاده از یک نرم افزار نظارت تصویری معتبر از وقوع حملات و آسیب‌های امنیتی پیشگیری کنیم. با توجه به اینکه کشور عزیز ما ایران، دچار بحران‌های اقتصادی، و سیاسی می‌باشد، انتخاب تجهیزات امنیتی بروز، مناسب و در عین حال مقرون به صرفه، می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

معیارهای انتخاب نرم افزار نظارت تصویری معتبر

  • امنیت نرم افزار: یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های یک نرم افزار نظارت تصویری معتبر، امنیت آن می‌باشد. نرم افزاری که دارای مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح بوده و گواهی‌های لازم را داشته باشد. علاوه بر آن به دلیل وجود درب مخفی در نرم افزارها، انتخاب یک نرم افزار مطمئن از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین محیط سیستم عامل اجرای نرم افزار می‌تواند ضامنی برای امنیت آن باشد.
  • کاربر پسند بودن: نرم افزارهای امنیتی در بخش‌های مختلف سازمان‌ها، ادارات و … و یا برای موارد شهری و بین شهری (کنترل ترافیک) مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنا به راین محیط کاربری نرم افزار باید طوری باشد که علاوه بر پیچیده نبودن و امکان تعیین سطوح دستری، برای همه سطوح کاربری قابل درک و استفاده باشد تا همه‌ی کاربران بتوانند به آسانی به منوها با طبقه بندی مناسب دسترسی داشته باشند. قطعاً نرم افزارهایی که مجهز به زبان فارسی، تقویم شمسی و… می‌باشند می‌توانند گزینه مناسبی برای استفاده در محیط‌های مختلف با سطوح کاربری متفاوت باشند. همچنین این مورد در گزارش گیری‌ها می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.
  • قیمت نرم افزار: همان طور که می دانیم یک نرم افزار مناسب باید توجیه اقتصادی بالایی برای یک سازمان داشته باشد. همچنین انتخاب یک نرم افزار نظارت تصویری معتبر بومی می‌تواند از خروج ارز از کشور جلوگیری کند و هزینه‌های متعدد را کاهش دهد.
  • خدمات پس از فروش و پشتیبانی: قطعاً به جرات می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب یک نرم افزار نظارتی معتبر نحوه پشتیبانی و در دسترس بودن شرکت فروشنده است.

بیشتر بخوانید: پروتکل ONVIF


  • بومی بودن: مهم است بدانیم یک نرم افزار مانیتورینگ کاملاً بومی با یک نرم افزار مانیتورینگ بومی شده (برگردان شده به زبان فارسی) تفاوت دارد. اینکه نرم افزار نظارت تصویری از پایه و اساس به صورت بومی طراحی شده باشد بسیار حائز اهمیت است.
  • آموزش و استقرار نرم افزار: قطعاً هیچ چیز کلافه کننده تر از یک نرم افزار گنگ و نا آشنا نیست خصوصاً اگر با زبان‌های خارجی آشنایی نداشته باشیم پس با انتخاب یک نرم افزار VMS مناسب و دیدن آموزش درست و کافی از یک نرم افزار می‌توانیم کاربری بهتری از آن ارائه کنیم.

نرم افزار نظارت تصویری معتبر

  • انعطاف پذیری: ممکن است طبق سیاست‌های خاص یک سازمان، نیاز به تغییراتی در سطوح دسترسی نرم افزارهای مانیتورینگ و پایش تصویری، تعریف کاربر جدید یا حذف کاربر، زمان بندی دسترسی کاربران و… وجود داشته باشد. نرم افزار خریداری شده باید قابلیت پوشش این قبیل تغییرات را داشته باشد.
  • سرعت نرم افزار: در نرم افزارهای امنیتی، مواردی از قبیل قابلیت تشخیص خودکار دوربین‌های اضافه شده به سیستم و… می‌تواند باعث افزایش سرعت نصب و اجرا توسط کاربران شود.
  • عدم محدودیت به برند خاص: یک نرم افزار VMS معتبر باید قابلیت پوشش هر نوع برند دوربین از هر نوع تکنولوژی (آنالوگ و IP) را داشته باشد.
  • پشتیبانی از پروتکل ONVIF: پروتکل ONVIF یک استاندار جهانی برای نرم افزارهای امنیتی می‌باشد. که یک VMS معتبر باید از این پروتکل پشتیبانی نماید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.