راهنمای شهرهای هوشمند

امنیت شهرهای هوشمند ابتکاری برای شناسایی چالش‌های امنیت سایبری آنها و ارائه‌ی راه حل‌های کارآمد برای رفع این چالش‌ها است. مفهوم یک شهر هوشمند گسترده است و بسیاری از سازمان‌ها در سراسر جهان در تلاش‌اند تا راه حل‌های هوشمندانه‌ای برای کارآیی، کارآمدی، راحتی، سازگاری با محیط زیست و ایمن سازی مناطق شهری به کار گیرند. تعداد بسیار کمتری به فکر امنیت سایبری شهرهای هوشمند هستند. هرچه فناوری اطلاعات بیشتر در ایجاد و بهره برداری از یک شهر هوشمند دخیل باشد، خطر بالقوه بیشتر است که اگر در ابتدا به آن توجه نشود، پس از صرف هزینه و پیچیدگی‌ها برای ایجاد شهر هوشمند، پرداختن به مشکلات امنیتی دشوارتر خواهد بود. و در پایان، این شهر آسیب پذیر است.
برای پوشش چالش‌های امنیت سایبری در شهرهای هوشمند، دستورالعمل‌هایی درباره نقش امنیت اطلاعات در دپارتمان شهر هوشمند (SCD) منتشر شده است.

هدف این راهنما ایجاد مبنای اولیه ای در هنگام توسعه امنیت اطلاعات در SCD است یعنی: پشتیبانی از خدمات شهر هوشمند.

امنیت شهرهای هوشمند ابتکاری برای شناسایی چالش های امنیت سایبری آنها و ارائه ی راه حل های کارآمد برای رفع این چالش ها است. مفهوم یک شهر هوشمند ...

در این راهنما، امنیت اطلاعات نقش مهمی در محافظت از سطوح محرمانه، در دسترس بودن و یکپارچگی و همچنین ثبات در حمایت از اماکن پایدار و قابل سکونت دارد. این راهنما تصویری از عناصر اصلی برای دستیابی به ایمنی بهتر و انعطاف پذیری آن ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید: حفاظت فیزیکی در شهر هوشمند


محمد امین حسبینی، عضو هیئت مدیره و کارشناس امنیت شهرهای هوشمند در آزمایشگاه کسپرسکی گفته: “این دستورالعمل‌ها، گامی دیگر در جهت تأمین امنیت شهرهای هوشمند (SSC) هستند. ما می‌خواهیم با توسعه بینش‌های مفید و تبادل تخصص با افرادی که مسئولیت توسعه و مدیریت شهرهای هوشمند را بر عهده دارند، درک همه از نیازهای شهر هوشمند را ارتقا بخشیم. این سند براساس تجربه اعضای جامعه SSC که در مدیریت سایبری و سایر متخصصان امنیتی هستند، از آزمایش کنندگان نفوذ تا کارشناسان امنیت صنعتی، می‌باشد. “

رئوس راهنمای نقش امنیت و مصنوعات امنیت سایبری وزارت شهر هوشمند شامل موارد زیر است:

  • SCD
  • مسئولیت‌های امنیت سایبری SCD
  • دولت و پشتیبانی رهبری
  • پشتیبانی از زیرساخت‌ها
  • بهینه سازی مدیریت ریسک
  • حمایت قانونی
  • هوش جمعی و همکاری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.