مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت آنالوگ

یک دوربین مداربسته امنیتی IP مزایای بسیاری، نسبت به یک دوربین آنالوگ ارائه می‌دهد. دوربین‌های تحت شبکه سیگنال خود را از طریق شبکه ارسال می‌کنند و نسبت به سیگنال آنالوگ، امکان انتقال اطلاعات بیشتری به DVR را فراهم می‌کنند. و اما بزرگ‌ترین مزایا کدام است؟

وضوح تصویر ( رزولوشن)

سیستم‌های دوربین مدار بسته‌ای که از سیستم IP استفاده می‌کنند، چه با کابل و چه بی سیم، دارای چندین مزیت هستند. آنها می‌توانند با وضوح بالاتر ضبط کنند. این بدان معناست که با بزرگنمایی، تصاویر مبهم و تار نمی‌شود. دوربین‌های تحت شبکه می‌توانند تصاویری تا ۶ برابر وضوح تصویر دوربین‌های آنالوگ ضبط کنند. در واقع، تفاوت در کیفیت دوربین نیست، بلکه میزان اطلاعاتی است که می‌توان از طریق یک سیستم IP منتقل کرد.


بیشتر بخوانید: قیمت دوربین مداربسته


تجزیه و تحلیل

DVR در یک سیستم آنالوگ نمی‌تواند رویدادها را برجسته (Mark) کرده و این موارد را ذخیره کند. برای پیدا کردن یک لحظه خاص، باید تا زمانی که آن را پیدا کنید، تمام فیلم‌ها را بازبینی کنید. برای رویدادهای امنیتی که ممکن است یک شبه اتفاق بیفتد، این به معنی جستجو در ساعت‌ها فیلم است. یک سیستم IP می‌تواند بر اساس پارامترهای خاص رویدادها را برجسته یا نشانه گذاری کند. این موارد می‌تواند شامل تشخیص حرکت، دست کاری دوربین و طیف وسیعی از وقایع دیگر باشد.

مقیاس پذیری(Scalability)

سیستم آنالوگ در مورد تعداد دوربینی که می‌توانید به یک DVR وصل کنید محدودیت ایجاد می‌نماید. همچنین برای هر دوربین به کابل کشی جداگانه‌ای احتیاج دارید. دوربین مدار بسته IP از NVR استفاده می‌کند. هر دوربین در یک محدوده خاص به یک سوئیچ واحد متصل شده و سپس این سوئیچ می‌تواند به NVRها متصل گردد. بنابراین در هزینه‌های کابل کشی، نصب و راه اندازی و نگهداری آن صرفه جویی زیادی خواهد شد. حتی می‌توان از Power over Ethernet (PoE) جهت تأمین برق دوربین‌ها نیز استفاده نمود. علاوه بر این، دوربین‌های IP قادر به نمای دید بهتری هستند. این بدان معنی است که می‌توان منطقه‌ای را که قبلاً چندین دوربین برای رصد آن استفاده می‌شده، با یک دوربین پوشش داد. دوربین مدار بسته IP ممکن است دارای هزینه اولیه بالایی باشد، اما در درازمدت باعث کاهش هزینه و پس انداز خواهد شد. شما می‌توانید از دوربین‌های کمتری استفاده کنید، کابل کشی کمتری داشته باشید، به نگهداری کمتری نیاز خواهید داشت و نیازی به سرمایه گذاری سنگین برای DVR نیست. در هنگام جستجوی رویدادهای خاص در فیلم نیز زمان قابل توجهی، صرفه جویی خواهید کرد.

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.