نظارت بر شهروندان چینی با پهباد

بر اساس گزارش روزنامه‌های چین، بیش از ۳۰ سال است که سازمان‌های نظامی و دولتی چینی، از پهبادهای بدون سرنشین استفاده می‌کنند که همچون پرندگانی زیبا در آسمان به پرواز درآمدند و شهروندان چینی را در پنج استان تحت نظر دارند.
این برنامه نظارتی توسط سونگ بی فنگ استاد دانشگاه پلی تکنیک شهرستان “شی آن” اجرا می‌شود. وی پیش از این نیز مسئول برخی از جنگنده‌های نظامی آسیا بوده است.
پهبادهای هوشمند مانند پرنده‌های واقعی با موتوری الکتریکی هدایت می‌شوند. طبق گزارش روزنامه‌ها، هر پهباد دارای یک دوربین با کیفیت بالا، آنتن GPS، سیستم کنترل پرواز و ارتباط داده با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای است.

برای بهره بردن از خدمات شبکه و زیر ساخت شرکت داده پردازی سپنتا به بخش خدمات مراجعه نمایید.


محققان “معتقدند که این فناوری، پتانسیل خوبی برای استفاده گسترده در آینده دارد” در حالی که الان در “مقیاس کوچک اجرا شده” و به گفته یانگ ونکینگ، یکی از اعضای تیم سونگ، محققان “معتقدند که این تکنولوژی برای آینده در مقیاس بزرگ مفید است و کاملاً پاسخگوی تقاضای هواپیماهای بدون سرنشین در بخش‌های نظامی و غیر نظامی می‌باشد. ”
این تنها ترفندی جدید از سوی چین با کمک چهره نگاری، هوش مصنوعی، عینک هوشمند و سایر فناوری‌ها برای نظارت بر ۱، ۴ میلیارد شهروند خود بوده تا روزی بتواند رفتار تک تک افراد جامه خود را تحت نظر داشته باشد و به آنها امتیاز شهروندی دهد.
پروژه استفاده از پهپادهای پرنده برای زیر نظر گرفتن مردم در وسعتی کوچک اجرا می‌شود و هنوز با مشکلاتی روبرو است. مثلاً وزش یک باد قوی، بارش باران و برف می‌تواند مانع کارکرد صحیح این پهپادها شود و اختلالات مغناطیسی به وجود آید.


بیشتر بخوانید: ۵G به سرعت پنج نسل


همین‌طور، یک شرکت فناوری هلندی به نام «Clear Flight Solutions» یک پرنده کنترل از راه دور به نام «Robird» را توسعه داده است که دقیقاً کارکرد جاسوسی دارند. در سال ۲۰۱۱، شرکت آلمانی به نام «SmartBird» یک نوع پرنده مصنوعی را توسعه داده که قابلیت خودکنترلی دارد و می‌تواند در پرواز تصمیم‌گیری کند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.