Unicast ،Multicast یا هر دو: کدام یک مناسب است؟

در سیستم‌های نظارت تصویری، دو روش برای انتقال تصاویر از دوربین تا مقصد (مکان پخش تصاویر) وجود دارد: انتقال unicast و یا انتقال multicast. هر روش انتقال دارای جوانب مثبت و منفی است و نیازهای کاربردی هر نصب نشان می‌دهد که بهترین روش انتقال چیست. در به روزرسانی یا به کارگیری یک سیستم جدید نظارت تصویری، برای کنترل استفاده از پهنای باند، باید به دنبال روش‌هایی بود. عملکردهای کلیدی در VMS وجود دارد که کنترل ترافیک را بهبود می‌بخشند، پهنای باند را به حداکثر می‌رسانند و کمک می‌کنند تا بیشترین استفاده را از سیستم خود داشته باشید. اما قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، لازم است unicast و Multicast را تعریف کنیم.
انتقال unicast به عنوان یک ارتباط مستقیم یک به یک، بین دوربین و کلاینت برنامه تعریف می‌شود. بنابراین، اگر سه اپراتور درخواست مشاهده فیلم از یک دوربین مداربسته مشابه را داشته باشند، سه نسخه از همان فیلم بر روی شبکه پخش می‌شود و هر یک به یکی از اپراتورها رله می‌گردد.

در سیستم های نظارت تصویری، دو روش برای انتقال تصاویر از دوربین تا مقصد وجود دارد.(Unicast ، Multicast) یک VMS هوشمند، مانند نرم افزار امنیتی شیردال....

در انتقال multicast، ارتباط مستقیمی بین مبدأ و مقصد وجود ندارد. اپراتور به یک آدرس IP Multicast مسیر ویدئو متصل خواهد شد که در بین همه کاربران به اشتراک گذاشته شده است. بنابراین دوربین تحت شبکه تنها با استفاده از آدرس IP تعیین شده multicast خود، یک کپی از جریان فیلم را ارسال می‌کند و مقصد از طریق شبکه به سادگی به جریان موجود متصل می‌شود.

در سیستم های نظارت تصویری، دو روش برای انتقال تصاویر از دوربین تا مقصد وجود دارد.(Unicast ، Multicast) یک VMS هوشمند، مانند نرم افزار امنیتی شیردال....

همان طور که گفته شد، هر کدام از این روش‌ها جوانب مثبت و منفی دارند. Unicast از دیدگاه شبکه نیاز به پیکربندی کمتری دارد. همچنین نیاز دارد که دوربین‌ها از اتصالات همزمان پشتیبانی کنند. اما این روش نیاز به پهنای باند بیشتری دارد زیرا داده‌های بیشتری به طور همزمان از طریق شبکه در حال جابجایی هستند، و می‌تواند LAN را خراب کرده و با سایر سیستم‌ها تداخل کند.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته


روشMulticast مستلزم این است که دوربین‌ها نیز از انتقال multicast پشتیبانی کنند، که معمولاً همین طور هم هست، و به کمک واحد IT در راه اندازی شبکه‌ای با قابلیت multicast با روتر و سوئیچ‌های دارای multicast این پشتیبانی انجام می‌شود. با تلاش و کمی زمان بیشتر برای راه‌اندازی، multicast یک مزیت آشکار نسبت به unicast دارد: این روشی بهتر برای به حداقل رساندن ترافیک شبکه و بهینه سازی پهنای باند در نصب‌هایی است که چندین کاربر همزمان به منبع ویدیوی زنده دسترسی دارند. به طور کلی در شرایطی این اتفاق می افتد که همه اپراتورها دوربین‌های یکسانی را مشاهده کنند.
داشتن VMS ای که به سادگی از unicast و multicast پشتیبانی کند کافی نیست. بیشتر اوقات، انعطاف پذیری بیشتری لازم است. شبکه‌ها پیچیده هستند و IP همه منابع ویدئویی به طور یکسان منتقل نمی‌شوند. همه بخش‌های یک شبکه لزوماً از multicast پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین به طور خودکار در unicast انتقال می‌یابند. نمونه‌هایی از این موارد، مواقعی است که اتصالات دوربین، از راه دور با دوربین یا اپراتورهایی از طریق شبکه دسترسی دارند.

اگرچه یک VMS هوشمند، مانند نرم افزار امنیتی شیردال همانند یک پلت فرم امنیتی یکپارچه، می تواند ضبط دوربین های multicast و unicast را همزمان انجام دهد.

نهایتا مهم ترین مساله، انتخاب یک سیستم نظارت تصویری صحیح است. این انتخاب صحیح منجر به کارایی بهتر و رفع نیاز های شما خواهد شد.

 

www.sepantadp.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.