نظارت تصویری و امنیت در سامانه حمل و نقل عمومی

امروزه سیستم‌های حمل و نقل عمومی، اقدام به برنامه ریزی برای حفظ امنیت افراد نموده‌اند. در نتیجه، شرکت‌های حمل و نقل عمومی وظیفه دارند امنیت در حمل و نقل عمومی و کارآمدترین عملیات و فرایندها را برای ارائه تجربیات مثبت مسافرین در یک محیط امن انجام دهند.

On board

از آنجا که اجازه دسترسی سریع و آسان به داده‌های پردازنده داده نمی‌شود، سیستم‌های حمل و نقل می‌توانند باعث به خطر افتادن امنیت مسافران شود. آژانس‌های حمل و نقل عمومی نیاز به بهبود ایمنی پردازنده، کاهش زمان پاسخ به حوادث و کاهش هزینه‌های نگهداری دارند. راه حل‌های مبتنی بر IP اجازه می‌دهد تا دسترسی مستقیم به پردازنده داشت.

سکوها و ایستگاه‌ها

تضمین ایمنی همزمان ایستگاه و سکو، با ارائه تجربیات مثبت در سفر، نیاز به برنامه ریزی هوشمند، زیرساخت‌های مقاوم، سرمایه گذاری در فناوری و رویکرد باز معماری امنیتی دارد. با راه حل امنیتی مبتنی بر جمع آوری متمرکز داده‌ها، پرسنل امنیتی می‌توانند هر موقعیتی را به طور مؤثرتر رصد کرده و به آنها دسترسی پیدا کنند. این امر، این امکان را می‌دهد تا سیستم عامل‌ها و ایستگاه‌های مختلف، در کل سیستم ترانزیت یکپارچه شوند.

ساختمان ها

تأسیسات ترانزیت عمومی، از جمله ساختمان‌های اداری، انبارهای اتوبوس و حیاط قطار، تجهیزات با ارزش زیادی را در خود جای داده است. می‌توان با سرمایه گذاری در یک سیستم امنیتی فیزیکی تلفیق شده با نظارت تصویری، از اموال و تجهیزات به طور مؤثر محافظت نمود. در نتیجه، می‌توان ادعاهای کاذب را به حداقل رساند، از خرابکاری جلوگیری کرد و خسارت‌ها را کاهش داد.

ارائه یک محیط امن و ایمن

حفظ محیط حمل و نقل امن به معنای اطمینان از ایمنی مسافر در ایستگاه‌ها و وسایل نقلیه است. وقتی پرسنل ترانزیت و امنیت، اتفاقات را از یک بستر واحد مدیریت می‌کنند، به تمام داده‌هایی که در سیستم جمع آوری می‌شوند، دسترسی آسان دارند. بنابراین می‌توانند به سرعت و به طرز آگاهانه‌ای نسبت به هر حادثه‌ای که اتفاق می افتد پاسخ دهند.


بیشتر بخوانید: حفاظت فیزیکی در شهر هوشمند


راه حل‌های تأمین امنیت سیستم حمل و نقل عمومی

 راه حل‌های تأمین امنیت سیستم حمل و نقل عمومی، در حوزه نظارت تصویر

امنیت جامع و یکپارچه

مدیریت تمام سیستم‌ها در یک نقطه: تصاویر تمامی نقاط اعم از ایستگاه‌ها، سکوها و وسایل حمل و نقل را در یک نقطه داشته باشید.

مدیریت مقیاس پذیر ویدئو

با دسترسی به زمان واقعی ویدئو و داده‌ها از هر دو سیستم ثابت و پردازنده، شرکت‌های حمل و نقل عمومی می‌توانند افراد، اتفاقات، دارایی‌ها و محیط‌های خود را محافظت کنند.

مدیریت حادثه

هنگامی که سیستم امنیتی تمام وقایع و زنگ‌های هشدار را به اپراتورها ارسال می‌کند، پرسنل امنیتی می‌توانند به سرعت به دوربین‌های اطراف دسترسی پیدا کنند تا ببینند چه اتفاقی می افتد و مراحل رسیدگی به هرگونه حادثه را دنبال می‌کنند.

مدیریت تحقیق همکاری

با به کارگیری سیستم‌های ضبط تصاویر که موجب ذخیره شواهد دیجیتالی از طریق دوربین‌ها و سایر دستگاه‌ها می‌شود، زمان تحقیقات به میزان قابل توجهی کاهش یافته و ادعاهای کاذب به حداقل می‌رسد.

خدمات ابری

مدت طولانی نگهداری شواهد مورد نیاز برای مطالبات مسئولیت می‌تواند پر هزینه باشد. شرکت‌های حمل و نقل عمومی می‌توانند با بایگانی مدارک دیجیتالی در Cloud، پس انداز قابل توجهی داشته باشند.

تشخیص پلاک اتوماتیک

با داشتن فن آوری تشخیص خودکار پلاک (ALPR) ، می توان خدماتی از جمله رزرو فضای آنلاین و یا اجازه و عدم اجازه ورود را ارائه نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.