VMS یا NVR؟

پاسخ به این سؤال که VMS یا NVR را هیچ گاه نمی‌توان به صورت واضح بیان کرد. اما در این مقاله سعی شده تا برخی ویژگی‌های هر دو بیان شود تا بتواند در تصمیم گیری بهتر به شما کمک کند:

 VMS

نرم افزار مدیریت تصاویر (VMS) نقش مهمی در مدیریت سیستم دوربین IP دارد. یکی از قابل توجه ترین جنبه‌های سیستم VMS این است که شما نیازی به ضبط کننده تصویر شبکه (NVR) برای ذخیره، ثبت و یا مشاهده دوربین‌های امنیتی خود ندارید. این سیستم به طور معمول برای کار بر روی یک سرور ویندوز یا یونیکس / لینوکس طراحی شده است. نرم افزار دوربین امنیتی اجازه می‌دهد تا کاربران دوربین‌های IP به طور همزمان تصاویر یک یا چند دوربین نظارتی خود را (در صورت لزوم) مشاهده کنند.
امروزه چندین نرم افزار دوربین امنیتی IP وجود دارد که با نیازهای متمایز امنیتی شما مطابقت دارد. بسیاری از تولید کنندگان دوربین‌های IP، VMS اختصاصی خود را ارائه می‌دهند، در حالی که برخی از نرم افزارها مانند شیردال وابسته به برند خاصی از دوربین‌ها نیست. برخی از کاربران NVR ها را به نرم افزارهای دوربین‌های نظارتی ترجیح می‌دهند. توجه داشته باشید که بسیاری از توسعه دهندگان سیستم VMS انعطاف پذیری و هوش ویدئو را به اندازه NVR اجرا می‌کنند.

ویژگی‌های نرم افزار دوربین دوربین مدار بسته

اگر شما به جای NVR از VMS استفاده می‌کنید، مهم است ویژگی‌های نرم افزار دوربین امنیتی خود را بدانید. اکثر سیستم عامل‌های نرم افزارهای امنیتی دارای تجزیه و تحلیل ویدئویی داخلی برای بهینه سازی عملکرد دوربین‌های امنیتی IP شما هستند.


بیشتر بخوانید: شیردال


برخی از ویژگی‌های استاندارد در نرم افزار دوربین‌های امنیتی IP

  • توابع جستجو برای بررسی رویدادهای خاص ثبت شده
  • نمایش همزمان برای نظارت بر چندین دوربین IP در یک مکان
  • سرویس مدیریت هشدار که می‌تواند پیکربندی شود تا شما را مطلع ساخته و یا برای پخش یک آلارم خارجی برنامه ریزی شود.
  • طیف گسترده‌ای از گزینه‌های ضبط، از ضبط پیوسته و برنامه ریزی شده تا زنگ هشدار و ضبط در حرکت
  • کنترل نرخ فریم و توانایی پردازش مقدار زیاد داده
  • کنترل دیجیتال دوربین‌های PTZ و همچنین دوربین‌های دام
  • توابع فشرده سازی ویدئو برای صرفه جویی در پهنای باند
  • قابلیت‌های صوتی
  • پخش ویدئو
  • ظرفیت ذخیره سازی با استفاده از یک کارت میکرو SD (بستگی به نام تجاری VMS دارد).
  • بازبینی / ضبط تصاویرویژگی‌های فوق به طور معمول رایج هستند، اما برخی از نرم افزارهای دوربین‌های IP با عملکردهای پیشرفته‌تر ساخته شده‌اند. این انتخاب بستگی به این دارد که سیستم نظارت شما چگونه است و ویژگی‌هایی که برای شما به عنوان صاحب خانه یا حرفه مهم است چیست؟

NVR

NVR ها یک جایگزین مناسب برای نرم افزار دوربین‌های IP یا VMS هستند. ضبط کننده‌های تصاویر شبکه دستگاه‌های سخت افزاری (اندازه‌های مختلف موجود) هستند که جریان‌های ویدئویی را از طریق یک شبکه WAN یا شبکه دریافت می‌کنند. زمانی که این اتفاق می افتد، NVR قادر است جریان‌های ویدیویی دوربین IP خود را بر روی هارددیسک دیجیتالی قرار دهد. تفاوت اصلی بین NVR و VMS شامل سخت افزار و نرم افزار، و کمیت و طیف وسیعی از امکانات موجود در هر کدام است. VMS بر روی رایانه یا سرور شما نصب شده است در حالی که NVR یک دستگاه سخت افزاری است که با نرم افزار دوربین امنیتی ساخته شده است.
همچنان تاکید می‌شود که انتخاب هر یک از این موارد به نوع کار و ویژگی‌های مدنظر شما بستگی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.