بررسی و مقایسه Juniper و Cisco

برای مقایسه Juniper و Cisco ابتدا باید عرض کنم Cisco CCNA به طور گسترده‌ای به عنوان معتبرترین گواهی مهندسی شبکه شناخته می‌شود و بسیاری از مشاغل IT بر اساس آن ساخته شده‌اند. این یکی از گواهی‌هایی است که می‌تواند شما را از راه اندازی شبکه‌های اداری کوچک تا کار در مراکز داده انعطاف پذیر و محیط‌های محوری ISP با شکوه کمک کند. سیسکو، بدون شک، رهبر بازار برای مسیریابی و سوئیچینگ سخت افزار است، با این حال مسیرهای مبتنی بر مدرک CCNA تنها شانس شما برای شرکتی بزرگ نیست.

با توجه به کسب و کار حرفه‌ای در هر زمینه‌ای، گزینه‌های خوبی وجود دارد و شما می‌توانید شبکه‌های جونیپر را جایگزین سیسکو کنید. Juniper عملاً تنها جایگزین است، اما بهترین گزینه می‌باشد. اگر شما دارای گواهی CCNA یا بالاتر هستید، هیچ وقت دیر نیست که به دنیای جدیدی از شبکه با محصولات جونیپر وارد شوید.در این مطلب ما مقایسه Juniper و Cisco، برای کسانی که در مورد تغییر فکر می‌کنند و آنهایی که صرفاً در مورد گزینه‌های خود کنجکاو هستند قرار می‌دهیم.

جونیپر جایگاه خود را به دست آورده و آن را حفظ می کند!

مدتی سیسکو ارزش بیش از ۵۰۰ بیلیون دلار داشت و ارزشمندترین شرکت در جهان شد. با این حال، سیسکو به سختی زمانی برای استراحت در دوران شکوفایی خود داشت و قبل از این که شبکه‌های جونیپر وارد شوند بیش از ۳۰٪ از ارائه دهنده خدمات را با خط مسیریاب هسته خود در اوایل ۲۰۰۰ کنار زد.در ده سال گذشته، جونیپر با جدیت از این سهم بازار حمایت کرده است. اگرچه بازار جونیپر در ایالات متحده برای روترهای اصلی در سال ۲۰۱۴ تنها ۲۴ درصد بود، اما در سال ۲۰۱۵، آنها ۲۸ درصد افزایش داشتند ولی این رقم برای سیسکو ۴۹ درصد بود.

بنابراین این سلاح مخفی جونیپر چیست؟

مقایسه Juniper و Cisco

از همان آغاز، جونیپر روترهای خود را با سخت افزار تخصصی ساخته که برای عملکرد بالا، مسیریابی در شبکه با تأخیر کم و حمل حجم زیادی داده‌ها از طریق شبکه‌های بزرگ ISP طراحی شده‌اند.
در سال ۲۰۰۸، جونیپر تخصص خود را در ایجاد روترهای واقعاً سریع برای ISP ها و استفاده از آن برای بازار سازمانی با موفقیت‌های متفاوتی به کار برد. در حالی که برخی انتظار داشتند که سیسکو در بازار ارائه دهنده خدمات نقش چشمگیری پیدا کند، پیشرفت جونیپر در مسیریابی موجب سرمایه گذاری بیشتر او در این راه شده است. این ما را به نقطه بعدی هدایت می‌کند …

بازاریابی ویژه = صورت حساب های دلاری

کارشناسان جونیپر بسیار سخت گیرانه تر از سایر مربیان هستند. طبق قانون عرضه و تقاضا، آنها پرداختی بیشتری دارند. معادل تقریبی گواهی CCNA، JNCIA-Junos است. SimplyHired.com نشان می‌دهد که حرفه‌های های تأیید شده CCNA در حدود ۶۳ هزار دلار در سال درآمد دارند، در حالی که مشاغل دارای JNCIA به طور متوسط ۷۸ هزار دلار خواهند داشت. به طور مشابه، قدرت کسب درآمد CCNA در حدود ۱۰۰ هزار دلار در مقایسه با ۱۲۴ هزار دلار برای JNCIA می‌باشد. بدیهی است، نتایج بر اساس سایر تجربه‌های مربوطه، موقعیت جغرافیایی و سازمان می‌باشند. در نظر بگیرید که JNCIA-Junos گواهی پایه ابتدایی Juniper بوده و پاداش‌ها حتی واضح‌تر می‌شوند.

سرعت، سادگی، انعطاف پذیری

سخت افزار جونیپر از ابتدا به خوبی ساخته شده تا به یک هدف والا برسد: ارسال اطلاعات به جایی که با همان سرعت به طور مکانیکی امکان پذیر است. این توسط ASIC های سفارشی (مدارهای مجتمع برنامه کاربردی) به دست می‌آید که اساساً تراشه‌های الکترونیکی طراحی شده برای انجام برخی از بارهای حجیم بوده که در غیر این صورت در نرم افزار انجام می‌شود.


برای بهره بردن از خدمات شبکه و زیر ساخت شرکت داده پردازی سپنتا به بخش خدمات مراجعه نمایید.


سیستم عامل استفاده شده در روترهای جونیپر، Junos OS، یک طراحی هوشمندانه است. بر اساس FreeBSD، مزیت اصلی سیستم عامل Junos بر IOS مبتنی بر لینوکس سیسکو بستگی به سادگی، انعطاف پذیری و ماجولار بودن آن دارد. فقط تعدادی از روترهای پیشرفته سیسکو، IOS RX را اجرا می‌کنند که ماجولار ساخته شده‌اند، در حالی که سیستم عامل Junos به طور هدفمند طراحی شده تا اجازه دهد پردازش جداگانه به عنوان ماژول به درستی عمل کند. این بدان معنی است که هنگام سقوط فرایند، تمام سیستم عامل (و شبکه) را با آن به ارمغان نمی‌آورد. نه تنها سیستم عامل Junos نسبت به سقوط و خطاها، بلکه به طور معمول بیشتر به جامعه منبع باز از IOS سیسکو استقبال می‌کند. از آنجایی که مهندسان نرم افزاری جونیپر خود از یک پروفایل خاص استفاده نکردند، جامعه توسعه دهنده با Junos OS SDK و API ها اقدام می‌کند. Junos OS CLI همچنین می‌تواند به آسانی با Python ادغام شود، که به طور چشمگیری قدرت اسکریپت شبکه و اتوماسیون را افزایش می‌دهد.

هدایت شبکه های تعریف شده با نرم افزار

هنگامی که محاسبات ابری و مجازی سازی به جریان اصلی در IT تبدیل شدند، نقش مهندسین شبکه کمرنگ‌تر شد. خوشبختانه برای آنها، این دقیقاً همان جایی است که آینده شبکه با رونق شبکه‌های تعریف شده توسط نرم افزار رهبری می‌شود. پس از سقوط مجازی سازی، جونیپر شروع به پمپاژ منابع بیشتر برای مجازی سازی پارادایم شبکه با استفاده از پروتکل OpenFlow و فناوری SDN به دست آمده خودشان یعنی Contrail کرد. جونیپر همچنان ثابت می‌کند که نوآوری و تعهدش نسبت به تولید محصولات با کیفیت بالا، آن را نه تنها برای حفظ سهم بازار خود از به اشتراک گذاری شبکه‌ای، بلکه به رشد آن نیز تجهیز خواهد کرد. متخصصان فناوری اطلاعات به دنبال گسترش تخصص خود از فراتر از جهان سیسکو می‌توانند ببینند که Juniper یک محصول قانع کننده ارائه می‌دهد که مورد توجه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.