پردازش تصویر در دستگاه های ATM

ادغام پردازش تصویر در سیستم‌های نظارت تصویری دستگاه‌های ATM مساله ی چالش برانگیزی است که در چند دهه گذشته مورد توجه قرار گرفته است. فعالیت‌های جنایی در دستگاه‌های خودپرداز، مانند سرقت، بارها در سراسر جهان گزارش شده است. نه تنها کشورهای در حال توسعه و توسعه‌نیافته، بلکه کشورهای توسعه‌یافته نیز از تهدید برای سرقت دستگاه‌های خودپرداز، ایمن نیستند. فیلم‌های ضبط شده برای بررسی‌های قانونی پس از سرقت مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای جلوگیری از وقوع جرائم عابر بانک‌ها، کمک زیادی نمی‌کنند.
بنابراین، تشخیص فوری ارتکاب جرم در ATM با استفاده از دوربین‌های نظارتی موضوعی بسیار مهم است. با پیشرفت تکنولوژی مدرن، دوربین‌های مداربسته که با تکنیک‌های پردازش تصویر ادغام شده‌اند می‌توانند برای شناسایی فعالیت‌های جنایی در دستگاه خودپرداز استفاده شوند.

الگوریتم‌های پردازش تصویر متعددی برای تشخیص چهره، تحلیل رفتار غیر طبیعی انسان و تشخیص اشیا غیر قانونی وجود دارد. از این رو، تحقیقات گسترده‌ای برای کاربرد تشخیص جرم ATM با استفاده از دوربین نظارتی انجام شده است.

توسعه دهندگان نرم افزارهای نظارتی، تشخیص چهره و پردازش تصویر تلاش‌های بسیاری در این زمینه انجام داده‌اند که حاصل آن در اجرای یک سیستم نظارت می‌تواند چشمگیر باشد. در ادامه چند مورد از مشکلاتی که از طریق اعمال سیستم نظارت تصویری در دستگاه‌های ATM می‌تواند برطرف شود را عنوان کرده‌ایم:

  • رفع اختلافات: ممکن است مشتری ادعا کند که دستگاه خودپرداز پول نقد درخواستی را توزیع نکرده است. در این حالت، دوربین نصب شده کمک می‌کند تا مسئول دستگاه بفهمد چه اشتباهی رخ داده است.
  • مقایسه داده‌ها: سیستم‌های دوربین مدار بسته با استفاده از فناوری دیجیتال می‌توانند امکان ضبط عکس و فیلم از وقایعی که در هر عملیات رخ می‌دهد، را فراهم کنند. عکس‌ها با نشانگرهای زمانی و شواهد می‌توانند در جستجوی داده‌های ویدئویی مربوط به معاملات بانکی خاص و تصاویر افراد بسیار مفید باشند.
  • پاسخ دهی مؤثرتر: به لطف فناوری مدرن، دوربین‌های امنیتی ATM و سیستم‌های هشدار دهنده می‌توانند در یک شبکه واحد ادغام شوند. این نرم افزار سناریوهای مختلفی را برای پاسخ به اقدامات مختلف جنایی از جمله استفاده از کارت تقلبی یا مبهم بودن دوربین فراهم می‌کند. هشدار تلاش برای یا آسیب رساندن یا سرقت دستگاه خودپرداز، هر چه که باشد، به مرکز نظارت ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: VMS نرم افزار مدیریت تصاویر دوربین های مداربسته


ادغام پردازش تصویر در سیستم‌های نظارت تصویری دستگاه های ATM مساله ی چالش برانگیزی است که در چند دهه گذشته مورد توجه قرار گرفته است....

  • اطلاعات در مورد مجرمان: یک سیستم نظارت تصویری، به شرطی که به درستی تنظیم شده باشد می‌تواند به یک مؤسسه مالی کمک کند تا از اقدامات غیرقانونی جلوگیری کند یا اگر قبلاً اتفاق افتاده است، تصاویر یا فیلم‌ها را به سرویس‌های امنیتی و سازمان‌های اجرای قانون ارائه دهد.
  • سیستم متمرکز نظارت تصویری: سیستم‌های نظارت تصویری مدرن امکان انتقال اطلاعات از بسیاری از منابع داده به مرکز نظارت را فراهم می‌کنند و بدین ترتیب کار مراکز خدمات مشتری، خدمات امنیتی، سرپرستان سیستم و ارائه دهندگان خدمات را تسهیل می‌کند.

ادغام پردازش تصویر در سیستم‌های نظارت تصویری دستگاه های ATM مساله ی چالش برانگیزی است که در چند دهه گذشته مورد توجه قرار گرفته است....

  • شناخت و استفاده از تصاویر: سیستم‌های دوربین مدار بسته با تجزیه و تحلیل ویدئویی پیشرفته، همراه با جمع آوری داده‌های بیومتریک می‌توانند برای شناسایی افراد یا مجرمان دارای لیست سیاه استفاده شوند.
  • پیشگیری از تهدیدات: نرم افزار هوش مصنوعی می‌تواند ویژگی‌های صورت، حرکات و رفتاری یک فرد در دستگاه خودپرداز را شناسایی کند. با استفاده از نظارت تصویری، می‌توان از آن برای شناسایی فعالیت مشکوک یا غیر طبیعی استفاده کرد، بنابراین به محافظت از دارایی‌های بانکی و داده‌های حسابدار کمک می‌شود.
  • افزایش وفاداری مشتری: هرچه بانک امن‌تر باشد، اطمینان بیشتری به مشتریان خود می‌دهد. یک سیستم نظارت تصویری مؤثر می‌تواند نقش مهمی در افزایش احساس امنیت و گسترش وفاداری داشته باشد. سیستم‌های نظارت تصویری نمی‌توانند از لحاظ جسمی مانع از نفوذ به پایگاه داده شوند، اما می‌توانند در شناسایی مجرمان و تلاش آنها برای استفاده از کارت‌های دزدیده شده در دستگاه‌های خودپرداز بسیار مؤثر باشند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.