شاهکار جدید از فیسبوک

پهباد فیسبوک در ارتفاع زیاد پرواز کرده و اینترنت را به مناطق دورافتاده می‌برد. فیس بوک برنامه‌هایی برای ساخت پهبادی به نام آکیلا، یک پهباد خورشیدی با بال‌هایی همانند بوئینگ ۷۳۷ دارد.

وظیفه این پهباد چیست

وظیفه پهباد فیسبوک چیست؟

فیسبوک برنامه‌های خود را برای ساختن پهبادهای خود در سطح وسیع و بی نظیر به منظور رساندن اینترنت به تمام نقاط جهان عملی کرده است. طرح فیس بوک این بود که از پهباد آکیلا استفاده کند تا نقاط دور افتاده در جهان هم از اینترنت بهره ببرند. اینترنت از طریق سیگنال‌های رادیویی با فرکانس بالا به همه‌ی نقاط ارسال می‌گردد. پهبادها بخشی از تلاش‌های بزرگ این شرکت برای افزایش پوشش اینترنت به مناطق دور افتاده بدون زیرساخت‌های سنتی بود.

فیسبوک مهندسی

ییل مگوایر، مدیر فیس بوک مهندسی، در وبلاگ خود نوشت: “ما تصمیم گرفتیم که الان لحظه‌ای مناسب برای مجموعه بعدی چالش‌های مهندسی و نظارتی HAPS (پلت فرم در ارتفاع بالا) می‌باشد.” یعنی ما دیگر به طراحی و تولید هواپیماهای خودمان ادامه نخواهیم داد و در نتیجه ما امکانات خود را دیگر برای Bridgewater صرف نخواهیم کرد.”


برای دریافت اطلاعات در مورد خدمات زیر ساخت شبکه میتوانید به سایت سپنتا مراجعه نمایید.


پهباد آکیله که به مدت ۹۰ روز در ارتفاعی بالاتر از ۶۰۰۰۰ فوت بود، در بخش دیگری از تلاش‌های گسترده فیس بوک به منظوردسترسی به اینترنت برای ۳، ۸ میلیارد در سراسر جهان طراحی شده است. اما تلاش‌های این شرکت در این زمینه خیلی پیشرفت نداشت. در سال ۲۰۱۶، ماهواره طراحی شده فیس بوک برای دسترسی اینترنت به بخشهایی از آفریقا ناموفق بود، وقتی SpaceX Falcon 9 که قرار بود آن را به فضا ببرد در کیپ کاناورال، فلوریدا منفجر شد. در حالی که فیس بوک برنامه‌های خود را برای ساختن پهباد اینترنتی متوقف کرد، ولی باز هم از جاه طلبی‌های جهانی خود برای دردسترس قراردادن اینترنت دست بر نداشته است. این شرکت گفت که هنوز هم با شرکای دیگری مانند Airbus در فن آوری های اتصال HAPS کار می‌کند که کامپیوترها و باتری‌های با تراکم بالا را کنترل می‌نمایند.


بیشتر بخوانید: تعریف جدیدی از امنیت با پروتکل WPA3


ثبت رکورد با طول موج میلیمتری

فیس بوک در سال گذشته اعلام کرد که رکوردی با طول موج میلی متری ثبت کرده که به منظور برنامه آکیلا برای انتقال داده‌ها برنامه ریزی شده است. فیس بوک اعلام کرد که سرعت دانلود به طور قابل توجهی چهار برابر شده و ۴۰۰۰ ویدیو فوق العاده HD را می‌توان همان زمان پخش کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.