غول های فناوری در راه انرژی تجدید پذیر

سه شرکت بزرگ تکنولوژیکی جهان در حال تلاش هستند تا انرژی مصرفی خود را تغییر دهند. اپل، فیس‌بوک و گوگل، تعداد زیادی از شرکت‌های فن آوری با قصد تغییرات  اساسی در شیوه مصرف انرژی  را هدایت می‌نمایند  که هدف آنها دسترسی به اینترنت  پرسرعت با استفاده از ۱۰۰٪ انرژی تجدید پذیر است. بر اساس یک گزارش جدید منتشر شده توسط گرین پیس، این دو کشور در طول دو سال گذشته شاهد تحول بزرگ در بخش انرژی هستند.

گرین پیس این سه شرکت بزرگ را به عنوان شرکت‌هایی مشخص کرد  که به دنبال  تغییر  هستند، در حالی که خدمات وب آمازون نه تنها عقب مانده، بلکه  با منابع انرژی آلاینده که به گرم شدن زمین کمک می‌کنند، داده‌های بسیاری را برای خدمات اینترنت مدیریت  کرده و زیرساخت‌های خود  را قدرتمند می‌سازد. گری کوک، تحلیلگر ارشد فناوری اطلاعات گرین پیس، اظهار داشت: “اپل، فیس‌بوک و گوگل زندگی‌های آنلاین ما را با انرژی پاک قدرتمند کردن و جهان آفلاین  پاکی را برای همه در این روند فراهم نمودند.” “این شرکت‌ها در طول ۲۴ ماه گذشته ثابت کرده‌اند که انرژی باد و خورشید آماده هستند تا به اینترنت و بقیه اقتصاد ما با  انرژی پاک قدرت ببخشد.”
گرین پیس گزینه‌های انرژی ۱۹ شرکت اینترنتی پیشرو را ارزیابی نموده و از زنجیره‌های تأمین برق در بیش از ۳۰۰ مرکز داده بازدید کرد. پنج تا از این شرکت‌ها متعهد به انجام عملیات خود با ۱۰۰٪ انرژی تجدید پذیر شدند.

اپل از همه بالاتر

اپل اولین شرکتی بود که برای به دست آوردن انرژی ۱۰۰٪ انرژی تجدید شده خود توانست iCloud خود را مدیریت کند و شرکت‌هایی  را هدایت  نمود که با شاخص انرژی خالص ۱۰۰٪ ارزیابی شده بودند. اپل در ایالات متحده در مرکز داده‌های کارولینای شمالی خود، دارای بزرگ‌ترین تأسیسات خورشیدی خصوصی در ایالات متحده است. کوک می‌افزاید: ” با انتقال سریع اپل به انرژی‌های تجدید پذیر طی ۲۴ ماه گذشته، روشن است که چرا  یکی از شرکت‌های نوآورانه و محبوب جهان است.” “با ادامه خرید انرژی کثیف، خدمات وب آمازون نه تنها به نظر نمی‌رسد که با اپل همخوانی داشته باشد، بلکه  سرعت اینترنت  آن نیز  کمتر خواهد شد.” فیس‌بوک از تمام قدرت خود برای استفاده از ابزار در آیووا، MidAmerican انرژی، برای قدرت بخشیدن به  مرکز داده خود با انرژی باد استفاده می‌نماید.MidAmerican با سرمایه گذاری ۱٫۹ میلیارد دلار در تولید برق از باد، با قرار دادن بهترین دستورالعمل‌های جهان در مورد توربین‌های بادی دریایی، به بخشی از تقاضای شبکه‌های اجتماعی پاسخ داد.

گوگل پیش از استفاده از توافق نامه خرید انرژی برای انرژی باد  به منظور ارائه خدمات برق مانند خدمات Gmail و یوتیوب پیشگام بوده است. گوگل، اپل و فیس‌بوک همه Duke Energy، بزرگ‌ترین ابزار در ایالات متحده، را تحت فشار قرار دادند تا گزینه‌های جدید انرژی تجدید پذیر را برای خریداران برق در کارولینای شمالی ارائه دهند.


بیشتر بخوانید: تعریف جدیدی از امنیت با پروتکل WPA3

انرژی پاک

طبق گفته گرین پیس، در حال حاضر تنها وب سایت Amazon Web Services، که میزبان بخش وسیعی از اینترنت شرکت‌های محبوب Pinterest، Netflix، Spotify، Tumblr، AirBnB، Yelp و Vine می‌باشد، در حال حاضر فقط ۱۵ درصد از نیاز برق خود را با انرژی پاک  تأمین می‌کند. رشد آمازون باعث افزایش مصرف و ساخت نیروگاه‌های زغال سنگ و سوختگی در ویرجینیا شده و رشد انرژی پاک خالص را در اورگان به خطر انداخته است. در حالی که شرکت‌هایی مانند اپل، فیس‌بوک و eBay بخش وسیع‌تری را در مورد استفاده از انرژی‌شان شفاف‌تر نشان داده‌اند، آمازون قاطعانه رد می‌کند که هر گونه جزئیات مربوط به میزان انرژی خود را به مشتریان یا عموم مردم نشان دهد. گرین پیس ادامه می‌دهد:”توییتر هم هیچ جزئیات در مورد میزان انرژی خود را به اشتراک نمی‌گذارد و هیچ تلاشی برای تهیه برق پاک، در مقایسه با رقبای رسانه‌های اجتماعی آن فیس‌بوک نکرده است. ” در مقابل، شرکت Rackspace و Salesforce به سرعت به کسب و کارهای مطرح  در سال ۲۰۱۲  یعنی اپل، فیس‌بوک و گوگل پیوستند تا هدف خود را با بهره گیری از ۱۰۰٪ انرژی‌های تجدید پذیر، به کار اندازند. گرین پیس به ارزیابی  شرکت‌هایی پرداخت که مرکز داده‌های مشترک را در اختیار دارند و  مرکز داده‌های خود را به  مشتریان برای اولین بار در «کلیک کردن بر روی انرژی پاک  » به فروش می‌رساند و  مشخص شده از مقادیر کم انرژی تجدید پذیر استفاده می‌کنند. اکثر آنها نیز شفافیت در مورد اثرات انرژی خود نداشتند.

گرین پیس در حال حاضر از تمام شرکت‌های بزرگ اینترنتی درخواست می‌کند تا:

  • یک تعهد بلند مدت برای تبدیل شدن به ۱۰۰٪ تجدیدپذیر مجدداً ایجاد کنند.
  • تعهد به شفافیت در عملکرد IT و مصرف منابع، از جمله منبع برق، برای فعال کردن مشتریان، سرمایه گذاران و سهامداران برای اندازه گیری پیشرفت در جهت این هدف.
  • توسعه یک استراتژی برای افزایش عرضه انرژی تجدید پذیر خود از طریق ترکیب تدارکات، سرمایه گذاری و حمایت از شرکت به هر دو تأمین کننده برق و تصمیم گیرندگان دولتی.

برای دریافت اطلاعات در مورد خدمات  زیر ساخت شبکه میتوانید به سایت سپنتا مراجعه نمایید.


انرژی خورشیدی

طرح های بزرگ پروژه‌ های انرژی تجدید پذیر

در عین حال، پروژه‌های انرژی تجدید پذیر و برنامه‌های جذب کربن در سراسر اروپا بیش از ۲ میلیارد یورو با فروش ۳۰۰ میلیون توافق بر سر اجازه انتشار سود داشت. بانک سرمایه گذاری اروپا به طور موفقیت آمیز فروش را تحت برنامه NER ۳۰۰، یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های تأمین مالی پروژه برای جذب و ذخیره سازی کربن و فن آوری های نوین انرژی تجدید پذیر داشته و در مجموع در طول مرحله دوم فروش آن به ۵۴۸ میلیون یورو افزایش یافته است. جاناتان تیلور، معاون رئیس بانک سرمایه گذاری اروپا، می‌گوید: NER300 یک مسیر جدید  بوده که چند سال پیش برای حمایت از پروژه‌های گسترده در نظر گرفته شده است. ما از این نوع پشتیبانی‌ها در مورد  نوآوری در انتقال به اقتصاد کم کربن بیشتر نیاز خواهیم داشت. جوز Delbeke، مدیر کل اقدامات آب و هوایی، کمیسیون اروپا گفت: من خوشحالم که بانک سرمایه گذاری اروپا به ما در این کار نوآورانه پیوسته و من از آنها برای پرداخت کمک‌های مالی سپاسگزارم “، بانک سرمایه گذاری اروپا از ابتکار NER300 به عنوان نماینده کمیسیون اروپا حمایت می‌کند و نقش جداگانه‌ای را اجرا می‌نمایداولاً، ارزیابی پروژه‌هایی که توسط کشورهای عضو ارسال شده‌اند و به دنبال تأمین بودجه از برنامه هستند، و دوم کسب درآمد از کمک هزینه. برای مرحله دوم، تا اوائل سال ۲۰۱۳، ۳۳ پروژه درخواستی توسط بانک سرمایه گذاری اروپا دریافت شده و از آن زمان به بعد جزئیات مورد بررسی قرار گرفته است. انتظار می‌رود کمیسیون اروپا در سال جاری جزئیات جوایز پروژه‌های موفق را اعلام کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.