نظارت تصویری در بیمارستان ها

نظارت تصویری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، نه تنها برای افزایش امنیت، بلکه برای کنترل هزینه‌ها ابزاری مؤثر است. دوربین‌های مدار بسته می‌توانند برای محافظت از کارمندان بیمارستان و بیماران در برابر نقض امنیت کار کنند و مستندات ارزشمندی را ارائه دهند که برای افزایش بهره‌وری و جلوگیری از ادعاهای نادرست مورد استفاده قرار گیرد. فناوری تصویری IP در حالی که دارای مزایایی از جمله نظارت از راه دور و قابلیت ذخیره سازی است، انعطاف پذیری بیشتری هم در سیستم‌های نظارت تصویری ارائه می‌دهد.

مزایای نظارت تصویری در بیمارستان

افزایش امنیت: دوربین‌های امنیتی مستقر در بیمارستان به جلوگیری از وقوع جرم کمک می‌کنند و همچنین به اپراتورها این امکان را می‌دهند تا مراقب بیماران باشند و بر عیادت کنندگان نظارت داشته باشند.

بهبود بهره وری کارگران: وجود دوربین‌های نظارتی در محل می‌تواند ارتباط بین بخش‌های بیمارستانی یا ساختمان‌ها را بهبود بخشد و باعث افزایش بهره وری شود.

جلوگیری از ادعاهای نادرست: در مواردی سوء تفاهم‌هایی رخ می‌دهد، شواهد تصویری از دوربین‌های امنیتی در مرکز می‌توانند چنین ادعاهایی را روشن سازد.

حل و فصل اختلافات کارمندان: اختلافات کارمندان با دسترسی به تصاویر دوربین‌ها می‌تواند حل و فصل شود چرا که دوربین‌های مدار بسته می‌توانند حوادث مورد نظر را مشخص کنند.

نظارت مداوم در زمان مشخص: نظارت تصویری سبب می‌شود تا کارمندان مجاز بیمارستان، بتوانند مناطق بحرانی را به‌طور مداوم و در زمان مشخص رصد کنند.


بیشتر بخوانید: مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت آنالوگ


ذخیره سازی دیجیتال: بیمارستان‌هایی که تصمیم به نصب سیستم نظارت تصویری تحت شبکه دارند می‌توانند از مزایای ذخیره دیجیتال نیز استفاده کنند. سیستم‌های IP به کاربر امکان می‌دهند فیلم‌های ضبط شده را روی سرورهای شبکه، هارددیسک‌ها یا NVR ها ذخیره کند، و این در حالی است که تصاویر با قابلیت جستجوی پیشرفته در اختیار کاربران مجاز، است.

مستند سازی تصویری برای تحقیقات: دوربین‌های مدار بسته می‌توانند مستندات تصویری ارزشمندی را برای تحقیقات مربوط به فعالیت‌های مجرمانه و سایر وقایع خاص که در مراکز بهداشتی و درمانی اتفاق افتاده‌اند فراهم نمایند.

مانیتورینگ از راه دور: نظارت از راه دور ابزاری بسیار مفید در تجهیزات پزشکی است. نظارت تصویری به کارمندان بیمارستان اجازه می‌دهد تا فیلم‌های دوربین امنیتی را از راه دور و از هر رایانه‌ای با دسترسی به شبکه مشاهده کنند.

معایب نظارت تصویری در بیمارستان ها

معایب نظارت تصویری در بیمارستان ها

اتکا زیاد به سیستم: در حالی که نظارت تصویری بخش مهمی از برنامه امنیتی بیمارستان است، اما بسیار مهم است که تعداد مناسبی پرسنل امنیتی نیز حضور داشته باشند.

حریم خصوصی: دوربین‌های امنیتی ابزاری مؤثر برای نظارت بر بسیاری از بخش‌های بیمارستان هستند، اما هنگام تعیین مکان دوربین، باید حریم خصوصی بیمار نیز در نظر گرفته شود.

تنظیم: اگر اتصالات دوربین امنیتی دست کاری و یا آسیب دیده باشد، سیگنال ویدیویی از بین می‌رود. در نتیجه سایر اقدامات امنیتی برای ایجاد یک سیگنال قطع شده نیز باید انجام شود.

پیکربندی دوربین های امنیتی تجهیزات پزشکی

هنگام تعیین مکان نصب مناسب دوربین‌های نظارت تصویری برای بیمارستان یا مراکز درمانی، فاکتورهای زیر باید در نظر گرفته شود:
چه سیستم‌های امنیتی فعلی در بیمارستان وجود دارد؟ آیا این مرکز از پرسنل امنیتی برخوردار است؟ بیمارستان دارای چند ساختمان است؟ آیا پارکینگ به بیمارستان وصل شده است؟ آیا گزارشی از فعالیت مجرمانه در محل وجود داشته است؟ آیا مشاجره‌ای بین کارمندان وجود داشته است و آیا در طی این مشاجره وجود نظارت تصویری ضروری بوده؟ آیا این بیمارستان با مطالباتی مواجه شده است که نه اثبات می‌شود و نه می‌توان آن را رد کرد؟ بحرانی‌ترین مناطق این مرکز کدام نقاط است؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.