VMS نرم افزار مدیریت تصاویر دوربین های مداربسته

نرم افزار مدیریت تصویر (VMS) یا Video Management Software به شما امکان ضبط و مشاهده ویدئوهای زنده از دوربین‌های نظارت چندگانه، دوربین‌های مبتنی بر IP، آنالوگ با آلارم های رمزگذار، مانیتور، دوربین‌های کنترل و بازیابی ضبط از آرشیو را می‌دهند. از آنجا که آنها مبتنی بر IP هستند، سیستم‌های VMS قابل ارتقا تر و انعطاف پذیر تر از سیستم‌های مبتنی بر DVR بوده و کارکنان می‌توانند نرم افزار را در هر نقطه از شبکه کنترل کنند. تیم‌های نظارت و امنیت می‌توانند از نرم افزار برای نظارت زنده، همچنین مقاصد تحقیقاتی و قانونی و استفاده از فیلم‌های بایگانی استفاده کنند.

معیار ارزیابی مدیریت تصاویر

سیستم‌های VMS از پایه تا پیشرفته، شامل تفاوت‌های عمده‌ای از جمله ویژگی‌های قابلیت اطمینان و تعداد دوربین‌ها و مکان‌های پشتیبانی شده می‌باشند. در اینجا نمونه‌ای از ویژگی‌های آنها در نظر گرفته شده است:

گزینه‌های خاص برای ورتیکال های مختلف، از جمله خرده فروشی، بانکی، حمل و نقل و غیره؛

  • تجزیه و تحلیل ویدئو، مانند سیستم پلاک خوان ماشین یا تشخیص چهره؛
  • ادغام با سیستم‌های شخص ثالث، مانند کنترل دسترسی، اتوماسیون ساختمان، مدیریت زنگ خطر، تجزیه و تحلیل ویدئو و بیشتر؛
  • تشخیص حرکت؛
  • پنل های قابل برنامه ریزی، قابل تغییر اندازه؛
  • ویژگی‌های رابط کاربر که شامل وای فای نقطه‌ای، فعالیت رنگ مشخص شده، پخش فوری، سوئیچ سریع بین دوربین‌ها و غیره است.
  • “مناطق حفاظت شده” برای محافظت از مناطق حساس نظارت؛
  • ایجاد قوانین سفارشی به عنوانمثال، اگر یک درب خاص باز شود، دوربین شروع به ضبط می‌کند و حتی یک زنگ هشدار را فعال کرده یا هشدار می‌دهد؛
  • کنترل دوربین (پان، شیب، زوم)؛
  • مشاهده کانال‌های ویدئویی چندگانه به طور همزمان
  • پخش چندکاناله، که اجازه می‌دهد تا کاربران ویدئو ضبط شده از چند دوربین به صورت همزمان پخش نمایند و برای
  • ردیابی مشکوک از طریق راهروها باشد؛
  • دستگاه‌های جستجو چندگانه، از جمله جلو به عقب، معکوس، تصویر بند انگشتی، تصویر عبور از خط، نشانه گذاری و غیره؛
    ارسال صادقانه شواهد مادی؛
  • قابلیت Fail-over که امکان ادامه ضبط را برای سرور اولیه فراهم می‌کند.

8 نکته از مهمترین خدمات نرم افزار VMS:

۸ نکته از مهمترین خدمات نرم افزار VMS

۱- امکان نمایش تصاویر به صورت زنده

این نرم افزار می‌تواند تصاویر را به صورت آنلاین از طریق دوربین مداربسته و یا دیگر سخت افزارها دریافت و نمایش دهد. همچنین برخی از این نرم افزارهای vms قابلیت اتصال به ویدئو وال را دارا می‌باشند. بنابراین برخی از کاربران می‌توانند تصاویر خود را بر روی ویدیو وال نمایش و مدیریت کنند. جهت خرید آنلاین دوربین مداربسته می‌توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا مراجعه کنید.

خرید دوربین مداربسته

۲- امکان ذخیره سازی تصاویر

این نرم افزار می‌تواند تصاویر و همچنین متا دیتاها را در خود ذخیره کند و یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این نرم افزار به شمار می‌رود.

۳- امکان تولید آلارم و مدیریت رخدادها

تکنولوژی‌های امروزه کار را برای کاربران راحت و هزینه‌های آنها را نیز کاهش داده است. در سیستم‌های قدیمی نیازمند این بود که فردی تمام وقت تصاویر ویدئویی را چک کند تا اگر مشکلی ایجاد شد در صدد رفع آن برآید. اما امروزه با داشتن نرم افزارهای پیشرفته می‌توان رخدادها و و حوادث را با تولید آلارم و رصد و در کمترین زمان آن را رفع کرد. به عنوان مثال شما بر روی یکی از دوربین‌های مداربسته خود تعریف می‌کنید که با عبور یک انسان از خط فرضی کشیده شده در تصویر دوربین، آلارم تجاوز به حریم کارخانه شما فعال شود و رخداد مربوطه تولید گردد. یک سیستم VMS بایستی بتواند این موضوع را مدیریت و کنترل نماید و تمامی رخدادها را به سیستم مدیریت فرایندهای کنترلی ارسال کند.

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

۴- امکان مدیریت فرایندهای کنترلی

در نرم افزار VMS می‌توان فرایندهای مختلف کنترلی را مدیریت و ایجاد نمود. برای مثال فرایند فعال شدن یک سنسور اعلام حریق را در نیروگاه را در نظر داشته باشید. با فعال شدن سنسور باید سریعاً تصاویر دوربین‌ها در محل حادثه بزرگنمایی کنند و همچنین آژیرهای خطر نیز فعال شوند.
بر روی نقشه E-Map نرم افزار نصب شده در اتاق مانیتورینگ و آتش نشانی منطقه مورد نظر به صورت هشدار نمایش داده شود. یک پیامک و یا ایمیل به مدیریت حراست مجموعه یا مسئول شیفت و سر شیفت آتش نشانی ارسال شود و سیستم منتظر Acknowledge شدن هشدارها باشد، در صورتی که مسئولین مربوطه هشدارها را Acknowledge نکردند و همچنان خطر وجود داشت دوباره رویه‌ها فعال شوند و پیامک یا ایمیل اخطار به مسئول رده بالاتر ارسال شود. این موضوع بایستی آن‌قدر تکرار شود تا خطر رفع گردد.

۵-امکان کانفیگ و انجام تنظیمات از راه دور

یکی دیگر از قابلیتی‌های این نرم افزار این می‌باشد که می‌توان از راه دور نیز آن را مدیریت و برنامه ریزی نمود و نیازی نیست که اپراتور در محل حضور و به صورت مستقیم با سخت افزارها دسترسی داشته باشد.

۶- ماژول های هوشمند سازی

این نرم افزار همچنین قابلیت هوشمند سازی واز طریق که از طریق AI و Deep Learning فراهم شده‌اند. برخی از این قابلیت‌های هوشمند به شرح زیر می‌باشد.

  •  تشخیص چهره
  •  شناسایی چهره
  •  دسته بندی اشیا
  •  شمارش افراد
  •  شناسایی خودرو
  •  تشخیص پلاک
  • تشخیص عبور از خط

علاوه بر مواردی که ذکر شد قابلیت‌های دیگری نیز دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. تشخیص ورود به محدوده ممنوعه، تشخیص تجمعات، تشخیص آتش سوزی، تشخیص وسایل جا به جا شده یا به جا مانده و…
موارد ذکر شده می‌توانند شما را در تولید آلارم و فرایندهای کنترلی کمک کنند. اگر بخواهیم برای این موضوع مثالی را عنوان کنیم فرض کنید که می‌توان با تولید آلارم در گیت‌های فرودگاه با توجه به تشخیص چهره با این نرم افزار جهت تشخیص چهره مجرمین خطر ناک در بین مسافران شناسایی کند.


برای دریافت اطلاعات در مورد خدمات طراحی و پیاده سازی شبکه و زیرساخت میتوانید به سایت سپنتا مراجعه نمایید.


۷- امکان اتصال به سایر سخت افزارهای حفاظتی

مدیریت کردن تمامی سخت افزارها بسیار سخت و زمان گیر هستند بنابراین با کمک سیستم VMS می‌توان تمامی سخت افزارها اعم از  Access Control ها یا Detector های مختلف را به صورت یکپارچه مدیریت نمود. به عنوان مثال در یک سیستم Safe City شما به صورت یکپارچه تجهیزات نصب شده بر روی لباس یا اتومبیل پلیس و نیروهای خدماتی نظیر آتش نشانی و اورژانس را به سیستم اضافه می‌کنید، سیستم حمل و نقل عمومی را کنترل می‌کنید،دوربین‌های حفاظتی و کنترل ترافیک را مدیریت می‌کنید، آلارم های مختلف نقاط حساس را در اختیار دارید تا بتوانید یک مدیریت ایمن  شهری فراهم کنید.

۸- امکان مدیریت سطوح دسترسی

با توجه به اینکه ممکن است افراد و کاربران زیادی در سیستم شما دسترسی‌های لازم جهت مدیریت کردن نرم افزار را دارا می‌باشند. بنابراین سیستم مستلزم سطح دسترسی و همچنین از تمامی فعالیت‌های افراد لاگ های امنیتی را گردآوری نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.