دوربین های مداربسته ضد آب

قابلیت ضد آب بودن ، اولین ضرورت برای دوربین های مدار بسته Outdoor که مخصوص نصب در محیط های خارجی هستند می باشد. یا به تعبیر دیگر دوربین امنیتی ضد آب بهترین گزینه برای دوربین خارجی IP می باشند. این دوربین ها به گونه ای طراحی می شوند تا بتوانند در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشند و اجزای داخلی شان از تخریب مصون بماند. به این دوربین ها به اصطلاح دوربین های مداربسته ضد آب گفته می شود. دوربین مداربسته ضد آب در مدل های مختلف بولت، باکس و در دو نوع آنالوگ و IP عرضه می شوند. بعضی از این دوربین ها نیز دارای ویژگی های دیگری نظیر ضد خرابکاری، امکان دید در شب و لنزهای قابل تنظیم هم هستند.

اما اصطلاح ضد آب بودن این دوربین ها به صورت کلی معنای بسیار گسترده ای دارد. این اصطلاح در مورد طیف وسیعی از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد اما در واقع نمی توان هیچ وسیله ای را به طور مطلق ضد آب دانست. بدیهی است، همه دوربین های امنیتی ضد آب در برابر باد ، طوفان باران ، ریختن آب، گرما، سرما و رطوبت به همان اندازه عملکرد خوبی ندارند، گرچه همه آنها دارای برچسب ضد آب هستند.

اما می توان بر اساس استانداردها درجه مقاومت آنها در مقابل نفوذ آب را مورد بررسی قرار داد.

این استاندارد، استاندارد IP نام دارد. استاندارد IP نشان می دهد که هر وسیله الکتریکی تا چه میزان می تواند در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان دهد. اما در مورد دوربین مداربسته عدد IP  به طور کلی باید بالاتر از ۶۵ باشد. تنها در این صورت است که می توان گفت دوربین مورد نظر ضد آب است. چنانچه به دنبال دوربین مداربسته ضد آبی هستید که بتواند مستقیما در داخل آب معدنی نیز کار کند و خراب نشود، عدد استاندارد IP  آن باید بالاتر از ۸۹ باشد که البته جزو دوربین های مداربسته خاص دسته بندی می شود.

دوربین مداربسته ضد آب

باید توجه داشت که نمی توان دوربین مداربسته ضد آب را در آب غوطه ور ساخت چون این دوربین ها معمولا دارای استاندارد IP66 و نهایتا  IP67 هستند و احتمالا از کار خواهند افتاد. البته چنانچه این دوربین ها را از جهات مختلف در معرض آب پر فشار قرار دهید آسیبی نمی بینند. اما دوربین مداربسته  IP67  به صورت موقت قابلیت غوطه ور سازی در آب را دارد.

خرید دوربین مداربسته ضدآب

کیفیت و بررسی ضد آب بودن

دوربین مداربسته باید تصاویر با کیفیتی ارائه دهد این موضوع بسیار مهم است. همچنین یک دوربین  OUTDOOR با کیفیت باید دارای ویژگی های دیگری مانند امکان دید در شب، ارائه تصاویر با کیفیت در شب، ضبط تصاویر با کیفیت حرفه ای و …نیز داشته باشد.


بیشتر بخوانید: دوربین بولت چیست و چه مزایایی دارد؟


ضد آب بودن دوربین مدار بسته خارجی بسیار مهم است زیرا در مناطق پر باران یک مزیت مهم محسوب می گردد.

همچنین دوربینی را انتخاب کنید که گارانتی خوبی دارد. شرکت تولید کننده باید تضمین کند که دوربین مدار بسته ضد آب می تواند در برابر نفوذ آب و باران مقاومت کند. با استفاده از ضمانت نامه می توانید در صورت بروز مشکل اقدام لازم را نسبت به تعمیر یا تعویض دوربین انجام دهید. به صورت کلی بهتر است از دوربین های NONAME و فیک که بدون گارانتی در بازار ارائه می شوند خودداری کنید.

نکاتی برای استفاده بهتر از دوربین های مداربسته ضد آب 

  • برای پیشگیری از کور شدن دید، سرقت و … دوربین مانیتورینگ باید در نقطه ی مناسبی نصب گردد.
  • برای پیشگیری از تابش لنز دوربین امنیتی باید اطمینان حاصل کرد که به هیچ عنوان حوضچه های آب، پنل های شیشه ای و یا پنجره های اتومبیل به سطوح بازتابنده اشاره نمی کند.
  • برای محافظت از دوربین مدار بسته در برابر مشکلات مه آلودگی، کوپلینگ یا تراکم، پیشنهاد می شود که کاورهای لنزهای بیرونی را با یک پارچه میکرو فیبر مرتباً پاک شود.
  • برای محافظت از دوربین IP ضد آب در برابر رعد و برق، باید اطمینان حاصل شود که سیم آن به درستی زمین زده شده است و از قرار گرفتن دوربین مدار بسته بیسیم در یک قطب فلزی خودداری شود.

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره 02188197329 با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.