Frame Rate چیست؟

Frame Rate یا fps or frames per second تعداد فریم ها (یا تصویری) است که دوربین می تواند در هر ثانیه بگیرید. استاندارد فعلی صنعت برای یک فیلم صاف و روان حتی با اجسام متحرک ۳۰ فریم در ثانیه است. اگرچه کیفیت ویدیو به نحوه ضبط و پهنای باند شبکه به شدت وابسته است، ۳۰ فریم در ثانیه نرخ استاندارد برای تلویزیون است، چراکه موجب حرکت روان مردم و اشیاء بین تصاویر می شود. (طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی پروژه های نظارت تصویری)

تفاوت FPSها

فریم در ثانیه یک اقدام ساده برای اندازه گیری تعداد تصویربرداری دوربین مداربسته در هر ثانیه از فیلم است. ۳۰ فریم در ثانیه به این معنی است که دوربین در یک ثانیه فیلم ۳۰ فریم (تصویر) را ضبط کرده است. هر چه فریم بالاتر باشد، فیلم صاف‌تر خواهد بود. نرخ فریم پایین می‌تواند منجر به حرکات ناپایدار یا شکسته شود، اما برای مکان‌های بدون اجسام با حرکت سریع ایده آل است. اگر چیزی مانند ترافیک را ضبط می‌کنید، ۳۰ فریم در ثانیه برای ثبت پیوسته حرکت لازم است. نرخ فریم همچنین در اندازه فایل‌های ویدیویی تأثیر دارد. فریم بالاتر از ۶۰ فریم در ثانیه فایل فیلم حجیم‌تری خواهد داشت. اگر سیستم شما از ظرفیت و پهنای باند زیادی برخوردار است و شما باید با حرکت سریع فیلم بسیار واضحی را ضبط کنید، افزایش نرخ فریم ممکن است گزینه‌ی خوبی باشد. اگر پهنای باند محدود باشد، پهنای باند پائین تر از ۱۵ فریم در ثانیه فیلم‌های کم حجم‌تری ایجاد کرده و از فشارهای ناخواسته در شبکه جلوگیری می‌کند. در بسیاری از شرایط، نرخ فریم پایین ویدئویی ضبط خواهد کرد که در عین صرفه جویی در فضا و پهنای باند، صاف و روان باشد.

قیمت دوربین مداربسته

تنظیمات Frame rate 

وقتی نوبت به تنظیمات Frame rate دوربین می‌رسد، گزینه‌های زیادی وجود دارد، که باید در نظر گرفته شود. از جمله:

  • پهنای باند شما محدود است؟ فیلم‌هایی با نرخ فریم کمتر، (مثلاً ۱۵ فریم در ثانیه)، حجم کمتری دارند، بنابراین برای بارگذاری و مشاهده فشرده‌تر هستند.
  • آیا از تشخیص حرکت استفاده می‌کنید؟ شما می‌توانید دوربین را تنظیم کنید تا ویدیو را با ضریب فریم کم ضبط کند تا تأثیر آن در پهنای باند شبکه کاهش یابد و فقط در هنگام تشخیص حرکت از میزان فریم بالاتر استفاده کند تا تصویری شفاف داشته باشید.

بیشتر بخوانید: مهمترین مشکلات سیستم های نظارت تصویری و راه حل آنها


اکثر دوربین‌ها و سیستم‌های نظارتی به شما امکان می‌دهند فریم‌ها را در هر ثانیه تنظیم کنید، اما توجه داشته باشید که بیشتر دوربین‌ها حداکثر تنظیم ۳۰ فریم در ثانیه را دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با راه حل‌های مشکلات سیستم‌های نظارتی، مقاله مهم‌ترین مشکلات سیستم‌های نظارت تصویری و راه حل آنها را مطالعه فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.