Image Sensor چه کاربردی در دوربین های مداربسته دارد؟

باید بگویم طرح این سؤال یعنی (Image Sensor چیست) در ذهن افرادی که در زمینه نظارت تصویری (سیستم‌های دوربین‌های امنیتی) فعالیت می‌کنند ایجاد می‌شود زیرا در طراحی پروژه‌های نظارتی و بخصوص در شرایط مختلف نوری و محیطی دانستن این مسئله نقش بسزایی در طراحی و اجرای حرفه‌ای و کارآمد دارد.

what is image sensor

تعریفی از Image Sensor 

به اصطلاح Image Sensor (حسگر)، “چشم” دوربین‌های نظارتی شما است. یک حسگر تصویر دوربین نظارتی می‌تواند نور را به لنز دوربین نظارتی برساند و آن را به سیگنال الکترونیکی تبدیل کند. بنابراین شما می‌توانید به تصاویر / فیلم‌های دوربین‌های خود دسترسی پیدا کنید. جهت خرید دوربین مداربسته در اصفهان می‌توانید از فروشگاه آنلاین سپنتا اقدام کنید.

سایز  Image Sensor چه کاربردی دارد؟

در بخش مشخصات دوربین نظارتی IP، تصویر ۱/۳ “CMOS مگاپیکسل (و یا چیز شبیه با این)، به چه معنی است؟ آیا تاثیری در نظارت تصویر دارد؟ CMOS اسکن پیشرفته ۱/۳ چیست؟ بین ۱/۳ و ۱ / ۲٫۸، کدام نوع حسگر بهتر است؟ و در دوربین‌های مداربسته چه نقشی دارد؟ مهم، اندازه فریم حسگر تصویر دوربین است. فرمت حسگر تصویر، شکل و اندازه حسگر تصویر بوده که زاویه دید دوربین‌های نظارتی را تعیین می‌کند. ۳ فرمت حسگر تصویر دوربین نظارتی محبوب در بازار وجود دارد: ۲/۳ “، ۱/۲” و ۱/۳ “.

  • حسگر ۲/۳ “دوربین نظارتی – مناسب برای هدف‌های دور در محیط‌های بسیار کم نور می‌باشد.
  • حسگر ۱/۲ “دوربین نظارتی – یک نقطه دید برای بسیاری از دوربین‌های نظارتی با حساسیت قابل قبول فراهم می‌نماید.
  • حسگر ۱/۳ دوربین نظارتی – عملکرد خوبی با نور کم و اندازه فریم بالا ارائه می‌دهد.دو نوع حسگر تصویر محبوب دوربین نظارتی در بازار وجود دارد: CMOS و CCD شما می‌توانید تمام جزئیات مربوط به حسگرهای دوربین CMOS و CCD را در زیر بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: انواع دوربین مدار بسته


what is image sensor
Sony IP Camera

مزایا و معایب ویژگی های دوربین نظارتی  CMOS

CMOS مخفف نیمه هادی اکسید فلز مکمل است. دوربین‌ها و سیتم های نظارتی CMOS از جفت‌های مکمل و متقارن ترانزیستورهای میدان نیمه هادی فلزات اکسیدکربن p-type و n-type برای توابع منطقی استفاده می‌کنند. تکنولوژی اسکن پیشرفته تصویری به طور گسترده‌ای در دوربین‌های نظارتی CMOS مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از تکنولوژی اسکن تصویری، دوربین‌های نظارتی CMOS را قادر می‌سازد تا مقادیر هر پیکسل را به‌دست آورند و سپس آن‌ها را اسکن کند.

مزایا و معایب دوربین نظارتی دوربین CMOS

مزایا

  • کیفیت بالا
  • رنگ عالی
  • فریم ریت سریع
  • مصرف انرژی کم
  • مقرون به صرفه

معایب:

  • سر و صدای زیاد
  • حساسیت متوسط

قیمت دوربین مداربسته در اصفهان

مزایا و معایب دوربین نظارتی  CCD

CCD مخفف وسیله شارژ شده است. در یک دوربین نظارتی CCD (سیستم)، پیکسل‌ها توسط خازن‌های نیمه هادی فلزی اکسید شده به دست می‌آیند. دوربین‌های نظارتی CCD IP دارای WDR (محدوده پویای گسترده‌ای) هستند، بنابراین دوربین‌های نظارتی با این نوع حسگرهای تصویر در شرایط نور کم به خوبی کار می‌کنند. دوربین‌های نظارتی CCD Image Sensor به احتمال زیاد کمتر تحت تأثیر مسائل ارتعاش در مقایسه با دوربین‌های نظارتی CMOS قرار می‌گیرند، از آنجا که دوربین‌های نظارتی CMOS از “شاتر رول” استفاده می‌کنند – به این معنی که دوربین نظارتی از بالا به پایین را نشان می‌دهد. از طرف دیگر، دوربین‌های نظارتی CCD از “شاتر جهانی” استفاده می‌کنند، بدین معنی که فوراً تمام حسگر را به نمایش می‌گذارد. بنابراین دوربین‌های نظارتی CCD کمتر حساس به ارتعاش هستند.

دوربین نظارتی  CCD

نقاط قوت:

  • عملکرد خوب در شرایط کم نور
  • WDR خوب
  • کمتر حساس به اثر لرزش
  • نویز پایین
  • حساسیت بالا
  • کیفیت بالا

نقاط ضعف:

  • مصرف انرژی بالا
  • سرعت فرکانس آهسته
  • گران قیمت

اگر می‌خواهید یک دوربین نظارتی با یک حسگر تصویر خوب برای تصاویر / فیلم‌های روشن خریداری کنید، دوربین‌های نظارتی (نظارت تصویری) CMOS و CCD را در زیر ببینید. حسگر دوربین نظارتی – CMOS یا CCD کدام بهتر است؟ تفاوت این دو حسگر تصویر دوربین نظارتی چیست و کدام یک بهترین است؟ بعد از اینکه شما مقایسه Image Sensor تصویر CCD را با CMOS در زیر بخوانید، همه چیزهایی را که در مورد حسگرهای تصویر دوربین CMOS و CCD نیاز دارید، دریافت خواهید کرد.

مرحله ۱: مقایسه فرکانس و قدرت

مرحله ۲: مقایسه کیفیت تصویر

مرحله ۳: مقایسه حساسیت و نویز

مرحله ۱:  مقایسه دوربین نظارتی  CMOS و CCD درمورد فریم ریت و مصرف برق حسگر تصویر

حسگر تصویر دوربین نظارتی CMOS یک برنده واقعی در فریم ریت است. حسگر تصویر دوربین CMOS می‌تواند به طور مستقیم سیگنال‌های فوتوالکتریک را به سیگنال دیجیتال تبدیل کند. فریم ریت و سرعت فرآیند در مقایسه با حسگرهای تصویر CCD بسیار سریع است. با حسگرهای تصویر دوربین نظارتی CCD، پردازش یا تبدیل، مانند تبدیل آنالوگ به دیجیتال، خارج از حسگرها انجام می‌شود، که باعث می‌شود حسگرهای دوربین‌های نظارتی CCD نیاز به زمان بیشتری برای ساخت تصاویر / فیلم‌ها داشته باشند.
حسگرهای تصویر دوربین CMOS قادر به ادغام انواع مختلف برنامه‌ها در یک تراشه‌ی چند منظوره می‌باشند. حسگرهای CMOS در دوربین‌های نظارتی به طور معمول نیاز به پهنای باند پایین دارند.
از طرف دیگر حسگرهای تصویر دوربین CCD نیاز به مدارهای داخلی و عناصر خارجی برای تقویت و تبدیل به سیگنال دیجیتال دارد. این دلیل اصلی است که چرا دوربین‌های نظارتی با حسگرهای تصویر CCD اغلب از مسائل مربوط به گرما رنج می‌برند.

مقایسه کلی

دوربین‌های نظارتی با CMOS Image Sensor تصویری را که ارائه می‌دهند دارای فریم سریع‌تر و مصرف برق کم و صرفه جویی در هزینه‌های نسبت به دوربین‌های نظارتی با CCD Image Sensor هستند. به طور معمول قیمت دوربین نظارتی مدار بسته CMOS نسبت به دوربین‌های نظارتی CCD مناسب‌تر است. برنده دور اول دوربین‌های نظارتی با حسگرهای CMOS تصویر است. مرحله دوم، حسگر تصویر دوربین نظارتی CMOS و CCD را با هم مقایسه می‌کند که معمولاً تصاویر، عکس‌ها و فیلم‌های با وضوح بسیار بالاتر را ارائه می‌دهند. با این حال، با استفاده از فن آوری در حال توسعه در حسگرهای تصویر دوربین‌های نظارتی CMOS، کیفیت تصویر حسگرهای CMOS می‌تواند در مقایسه با کیفیت تصویر حسگر در دوربین مدار بسته CCD بهتر باشد. به عنوان مثال، دوربین‌های نظارتی با حسگرهای تصویر CMOS و زوم اپتیکال می‌توانند تصاویر / فیلم‌های بسیار واضح‌تر از حسگرهای تصویر CCD را ارائه دهند.

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

جمع بندی

بر اساس اطلاعات فوق در مورد حسگرهای تصویر دوربین نظارتی CMOS و CCD و مقایسه دقیق دو نوع حسگر تصاویر، می‌توانید دریابید که هر یک از حسگرهای تصویر دوربین نظارتی دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

در عملیات واقعی و در این نبرد، یک برنده قطعی نخواهد بود. این دوربین‌های نظارتی و سیستم‌ها به برنامه خاص شما متصل می‌شود.

وقتی می‌خواهید دوربین‌های نظارتی خود را در محیط تاریک نصب کنید، می‌توانید دوربین‌های نظارتی با حسگرهای تصویر CCD را انتخاب کنید.

بعضی از دوربین‌های نظارتی CMOS نیز می‌توانند از فاصله دور دید عالی را ارائه دهند.

از دوربین‌های نظارتی CMOS در محیط‌های مخفی استفاده کنید. دوربین‌های نظارتی با حسگرهای CMOS تصویر هم در اندازه جمع و جور بوده و هم بعد کمی دارد. با این حال، دوربین‌های نظارتی CCD دارای مدارهای پیچیده هستند. هنگامی که شما نیاز به نصب دوربین‌های نظارتی خود را در برخی از نقاط آسیب پذیر به خرابکاری دارید، یک دوربین نظارتی با حسگر تصویر CMOS را امتحان کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.