حفاظت هوشمند، به کمک ترامپ آمد!

ترامپ سال گذشته طی طرحی با فوریت ملی، بخشی از بودجه کشورش را برای ساخت دیوار در امتداد مرز جنوبی اختصاص داد. این طرح یک وعده برای مبارزه انتخاباتی وی در سال ۲۰۱۶ بود و قانون گذاران دموکرات همگی این تلاش را محکوم نموده و آن را استفاده غیر ضروری از بودجه دولت خواندند. اعلام شده که این دیوار یکی از پرهزینه ترین پروژه های زیرساختی کشور می باشد و تاکنون حدود ۱۵ میلیارد دلار برای پروژه های مرتبط با دیوار، تأمین شده است. اکنون اعلام شده که دولت ترامپ به جهت ساخت دیوار مرزی (مجازی) و حفاظت هوشمند قرارداد استارتاپ فناوری، اعطا می کند!

 گزارش ها حاکی از این است که دولت ترامپ در راستای کمک به اجرای طرح مهاجرتی خود به یک استارتاپ فناوری واقع در کالیفرنیا برای راه اندازی صدها “برج مراقبت خودگردان” در امتداد مرز ایالات متحده – مکزیک قراردادی را اعطا می کند.

اداره گمرک و محافظت مرزی ایالات متحده آمریکا (CBP) روز پنج شنبه اعلام کرد: این برج ها، که از هوش مصنوعی و شبیه سازی برای تشخیص افراد و وسایل نقلیه استفاده می کنند، در حال حاضر به عنوان یک برنامه ی آماری برای سازمان می باشند و تا پایان سال ۲۰۲۰، دویست مورد از آن در امتداد مرز جنوبی مستقر خواهد شد.

CBP در بیانیه ی خود نامی از این قراداد نبرده! با این حال Washington Post گزارش کرده که این اقدامات، ذیل یک توافقنامه ی پنج ساله با صنایع Anduril  می باشد.

Anduril یک شرکت استارتاپ فناوری است که توسط سرمایه دارانی چون Peter Thiel پشتیبانی می شود و تخصص آن در زمینه ی AI و تکنولوژی های دیگر است .

مدیران اجرایی Anduril بهPost  گفته اند که این قرارداد صدها میلیون دلار ارزش دارد.

Brian Schimpf، مدیرعامل Anduril در بیانیه ای به The Hill گفت که Anduril همزمان با گسترش کاربردی راه حل های استارتاپی (به منظور افزایش عمده ی حفاظت هوشمند، موقعیت یابی و امنیت مرزی) ، مفتخر به همکاری با اداره گمرک و محافظت مرزی ایالات متحده آمریکا می باشد.

CBP بیان کرده: این قرارداد به سبب پافشاری دولت ترامپ بر لزوم اجرای طرح مهاجرت به ایالات متحده آمریکا اجرا می شود.

رییس گشت مرزی، Rodney Scott در بیانیه ای اعلام کرد که این دیوار حفاظت هوشمند به کنترل عبور های غیرقانونی از مرز کمک قابل توجهی خواهد کرد.

به گفته CBP برای محل های دور افتاده و روستایی از انرژی تجدیدپذیر استفاده خواهد شد. گفته می شود که در این تکنولوژی به منظور تشخیص حرکت در ، محیط را توسط رادار اسکن می کنند.

از طرف دیگر، این سیستم قادر است اطلاعات موقعیتی تردد ها را به ماموران گشت مرزی اعلام کند. Anduril  مدعی ست که این سیستم در ۹۷ درصد موارد قادر به تمایز بین حیوانات و انسان ها می باشد .

طبق گزارش ها این سیستم مناسب نواحی دورافتاده با جمعیت کم می باشد و از تکنولوژی تشخیص چهره بهره مند نیست.

Matthew Steckman، مدیر ارشد درآمد Anduril به Post گفته که این کمپانی صرفنظر از نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آماده ی ادامه ی کار بر روی این نوع از تکنولوژی با همکاری مقامات مرزی ایالات متحده آمریکا می باشد.

Steckman خاطر نشان کرده : ما نیاز به آگاهی از موقعیت در مرزها داریم، چه مخاطب ما یک دموکرات باشد چه یک جمهوری خواه.

آن ها بر این باورند که این نوع سیستم مورد نیاز است.

اعلام شده که دولت ترامپ به جهت ساخت دیوار مرزی (مجازی) و حفاظت هوشمند قرارداد استارتاپ فناوری، اعطا می کند! گزارش ها حاکی از این است که

در حالی که کاربرد یک دیوار مجازی از سوی جمهوری خواه ها و دموکرات ها تایید شده اما همچنان برخی با این طرح مشکل دارند.

Neema Singh Guliani، مشاور عالی قانون اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) در بیانیه ای به The Hill گفت صرف هزینه ی بیشتر برای یک دیوار مجازی و حفاظت هوشمند ، توسط سازمانی که سابقه ی هدر دادن پول مالیات دهندگان را دارد آخرین چیزی است که ما نیاز داریم. این هزینه نه تنها فایده ای ندارد بلکه در تعارض با حقوق ما نیز هست.

وی افزود: خیلی اوقات، ما شاهد بودیم که این آژانس از بهانه مرز استفاده می کند تا زیرساخت های نظارتی غیرمجاز را گسترش دهد.

ACLU گفته است که فن آوری ها قبل از استقرار در مرز باید مجوزات لازم را از کنگره دریافت کنند.

شرکت توسعه داده پردازی سپنتا ، ارائه دهنده راهکار های مبتنی بر شبکه و حفاظت هوشمند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.