گرایش های آنالیز تصویری ۲۰۱۹

نرم افزار آنالیز تصویری از ویژگی‌های خوب سیستم‌های مدرن نظارت تصویری است. در یک مطالعه، تحقیقات قتل در عرض چند دقیقه با استفاده از آنالیز ویدیویی حل شد. همچنان در زمینه‌ی سوءاستفاده از حجم زیاد داده‌های ویدئویی که روزانه توسط میلیون‌ها دوربین امنیتی در سراسر جهان ضبط می‌شود نیز، موفقیت‌هایی به دست می‌آید. چندین سال است که هوش مصنوعی در فناوری‌های امنیتی مورد استفاده قرار گرفته است اما همچنان فناوری است که جای ارتقا و پیشرفت دارد. با شروع سال ۲۰۱۹ Trevor Matz، مدیر عامل شرکت BriefCam، سه شاخه را برای آنالیز محتوای ویدیو در نظارت ویدیویی و محتوای ویدیویی، ارائه می‌دهد که هوش مصنوعی به همراه تشخیص چهره و پردازش ابری از آن استفاده می‌کند. ماتز، رئیس کانون BriefCam، معتقد است: “نرم افزار پایش تصویری مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) و و تکنولوژی deep learning است، مورد توجه بسیاری از محققان واقع شده است و به دلیل سرعت فوق العاده و قابلیت‌های هوشمند، بسیاری در حال یافتن راه‌های جدیدی برای استفاده از آن هستند.”

مثال هایی از کابرد نرم افزار آنالیز تصویری 

  • مشاغل کوچک برای برنامه ریزی فعال و استراتژیک برای افزایش تجربه خرید، فروش بیشتر و وفاداری بیشتر مشتری
  • سازمان‌های بهداشت و درمان برای عملیاتی مانند پیدا کردن افراد غیرمجاز در مناطق ممنوعه.
  • مراکز حمل و نقل برای بهبود عبور و مرور مسافران
  • شهرداری‌ها برای حفظ امنیت خیابان‌های شهر

هوش مصنوعی این امکان را برای مشاغل و مجری‌های قانون فراهم می‌کند تا تصمیمات درست و مبتنی بر داده‌ها را به منظور افزایش راندمان عملیاتی اتخاذ کنند و همچنین امکان تشخیص و جلوگیری از مسائل احتمالی قبل از ظهور به آنها داده می‌شود.

 

هرچه در مورد آنالیز محتوای ویدیویی بررسی شود، نقش چشمگیر تشخیص چهره بیشتر خودش را نشان می‌دهد. همچنین پردازش لبه و محاسبات ابری باعث تسریع در آنالیز محتوای ویدیویی خواهد شد. با افزایش محبوبیت نظارت تصویری، نیاز به حفظ پهنای باند، افزایش پردازش ابری و محاسبات لبه است. و خواهیم دید که استفاده از آنالیز تصویری با پشتیبانی هوش مصنوعی در بسیاری از صنایع مانند حمل و نقل، آموزش عالی، مراقبت‌های بهداشتی، مشاغل کوچک و موارد دیگر بسیار گسترده‌تر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.